خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آتش نشانی رشت:

مانور حریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای در رشت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۱۸۴

مانور حریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای با هدف ارزیابی فعلی وضعیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت و ارتقای هماهنگی بین دستگاه های امداد رسان هنگام وقوع حوادثدر رشت برگزار شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت گفت: مانور حریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای در رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی مقصودی، در حاشیه برگزاری مانور حریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مانور ساعت صفر از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت برگزار شده است.

وی افزود: در مانورهای ساعت صفر هیچگونه اعلامی به ایستگاه‌های تابعه آتش نشانی به عمل نمی‌آید بلکه بصورت ناگهانی یک حریق یا حادثه فرضی به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت با بیان اینکه اجرای مانورحریق وامداد و نجات حوادثجاده‌ای یک مانور نمایشی است اظهار داشت: درمانورحریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای شرایط حریق و حوادثشبیه سازی شده و توانمندی‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در این مانور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: مانور حریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت و با مشارکت و همکاری کارگروه مدیریت بحران شهرستان رشت، مدیریت بحران استانداری، پلیس، راهور، اورژانس، امداد ناجی، انجمن بانوان امدادگر، شورای اسلامی و شهرداری شهر رشت برگزار شده است.

مقصودی در خصوص اهداف برگزاری این مانور تصریح کرد: مانور حریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای بمنظور ارزیابی فعلی وضعیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت و ارتقای هماهنگی بین دستگاه‌های امداد رسان در هنگام وقوع حوادثبرگزار شده است.

وی به اجرای مانور‌ها در مناسبت‌های مختلف از جمله هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی، هفته بلایای طبیعی و چهارشنبه سوری اشاره کرد و افزود: اجرای مانور‌ها نقش مهمی در آمادگی نیروهای امدادگر در هنگام وقوع حوادثدارد واین مانور‌ها و شبیه سازی‌ها در همه جای دنیا اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت گفت: طی ۱۲ سال اخیر هفت فقره واژگونی تانکرهای حاوی مایعات قابل اشتعال و صد‌ها فقره وقوع تصادف که منجر به گیرکردن افراد در خودرو شده اتفاق افتاده است.

وی متذکر شد: در اجرای این مانور حریق و امداد و نجات حوادثجاده‌ای به غیر از افراد و عوامل جانبی، یکصد نفرنیز برای اجرای مانور حضور داشتند.

مقصودی همچنین از تمامی دست اندرکاران اجرای مانور امداد و نجات جاده‌ای تشکر کرد.

افشین عزیزی مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه وقوع حوادثو سوانح در هر لحظه از زندگی امکان پذیر است، اظهار داشت: در هنگام وقوع حوادثنیروهای امدادگر باید از آمادگی کامل برخوردار باشند و با استفاده از امکانات و هماهنگی به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.

وی همچنین خواستار تهیه امکانات لازم برای نیروهای فعال و زحمتکش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت شد.

مانور امداد و نجات جاده‌ای ظهر امروز با حضور مدیریت بحران استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت و غیره در جلوی ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز