خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله رودباری:

محرم و صفر فرصت نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۵۶

آیت‌الله رودباری گفت: مایل هستم مهد کودکی برای ترویج ایدئولوژی اسلامی را تشکیل دهم و آموزش آن را برای کودکان داشته باشم.

عالم فرهیخته گیلان توجه به معارف و امور زیربنایی اسلام را ضرورت خواند و گفت: محرم و صفر فرصت نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله سید مجتبی رودباری در دیدار با مدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتاب، عقل، اجماع و سنت را منابع قانونی دانست و اظهار کرد: این چهار منابع قانونی ملاک و منبع تقنین ماست.

امام جماعت مسجد صفی رشت، محرم و صفر را فرصت خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ ودیعه پیامبر(ص)، حراست از اهداف مقدس شهدا را جزو وظایف مهم دانست و از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با استفاده از مربیان عالم و خوب نسبت به برگزاری کلاس‌های پاسخگویی به سئوالات جوانان و بازگو کردن ایدئولوژی اسلامی اقدام کند.

این روحانی جلیل‌القدر گیلان درباره دیدار خود با حداد عادل اظهار کرد: در این دیدار به وی گفتم که مایل هستم مهد کودکی برای ترویج ایدئولوژی اسلامی را تشکیل دهم و آموزش آن را برای کودکان داشته باشم.

وی خواستار حفظ و حراست از نوجوانان و جوانان شد و خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین غفلت از نسل جوان جامعه موجب انحراف آن‌ها می‌شود.

رودباری توجه به معارف و امور زیربنایی اسلام را ضرورت خواند و یادآور شد: حضرت علی(ع) ۲۵ سال امامت را بایگانی و روی معارف اسلامی خدمت و کار زیربنایی کرد.

وی برخورد خوب و حسن اخلاق با ارباب رجوع را مورد تاکید کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در دیدار مذکور وجود آیت‌الله رودباری را در گیلان و ایران چهره شناخته شده خواند و گفت: انفاس قدسیه وی همواره تأثیرگذار بوده و ما با این انفاس مسیر را طی می‌کنیم.

فیروز فاضلی با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و صفر، اظهار کرد: این ایام فرصتی برای نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه است.

وی ترویج فرهنگ اسلامی با ارزش‌های اسلامی را کاری بسیار دشوار خواند و تصریح کرد: اگر انفاس قدسیه بزرگانی مانند آیت‌الله رودباری راه ما را بدرقه نکند مسیری پرخطر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز