خبرگزاری کار ایران

سرپرست منابع طبیعی گیلان تاکید کرد:

برخورد قانونی باهرگونه تخریب، تصرف غیر مجاز و زیاده خواهی از ثروت عمومی

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۰۵

توانمند سازی جوامع محلی با اولویت حفاظت از منابع طبیعی و مواهب خداوندی رویکرد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان بر برخورد قانونی باهرگونه تخریب، تصرف غیر مجاز و زیاده خواهی از ثروت عمومی انفال الهی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، داود زارع با بیان این مطلب اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و براساس اصل ولایت قرار گرفته و نقش حضور مردم در تمام عرصه‌ها و لحظه‌های حساس انقلاب همواره پر رنگ و مشخص شدده است.

وی افزود: در این راستا صاحب نظران و ایده پردازان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با الهام از منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست سازمان نقشه راه دستیابی به منابع طبیعی شایسته و بایسته را بر پایه جلب مشارکت و حضور فعال مردم در صیانت و پاسداشت از این مواهب خداوندی قرار داده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان با اشاره به اولویت حفاظت از عرصه‌های موجود در حوزه منابع طبیعی اظهار داشت: بهره برداری از منافع منابع طبیعی باید از دست عده‌ای خاص خارج شده و مواهب خداوندی مطابق نص صریح قران و احکام الهی در اختیار ولی فقیه و تمامی آحاد مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برهمین اساس با هرگونه تخریب، تصرف غیر مجاز و زیاده خواهی از ثروت عمومی مملکت به شدت برخورد می‌شود.

زارع در ادامه تصریح کرد: نظر به رویکرد جدید سازمانی در سطح ملی تمامی طرح‌های در حال اجرا مورد بازبینی و در صورت لزوم با تغییر در روش به گونه‌ای که از تمامی ظرفیت‌ها به شایستگی استفاده شود مورد اصلاح قرار می‌گیرند.

این مسئول در حفاظت از انفال الهی متذکر شد: حفظ و نگهداری از منابع طبیعی موجود در مقابل تجاوزات و تخریب‌ها و پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده نظیر قاچاق چوب و یا تصرف اراضی، گام نخست برای حافظان منابع طبیعی و افزایش سطح جنگل‌ها تا سقف ۳۰ درصد موجودی فعلی، راهبرد ثانویه اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گیلان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز