خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

کشتی تجاری روسی در بندر آستارا پهلو گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۰۷

با ورود نخستین کشتی ۵ هزار تنی روسی، خط جدید دریایی بین اروپا – بندر آستراخان روسیه و بندر آستارا در شمال کشور برقرار شد.

روز گذشته، نخستین کشتی تجاری روسی در بندر آستارا پهلو گرفت.

به گزارش ایلنا از آستارا، رئیس اداره بندر و دریانوردی این شهر، با تأیید مطلب فوق خاطرنشان کرد: PYOTER STRELKOVکشتی روسی با۱۴۰ متر طول پس از ۲۱ روز، نخستین محموله از نوع MDF خام را از اروپا به ایران منتقل کرده است.

وی ادامه داد: کشتی مذکور، بار متعلق به شرکت ایرانی «آرتا پلاست اردبیل» را در تاریخ ۳ مهرماه از اروپا بارگیری کرده است و پس از عبور از دریای سیاه، خلیج اوزو، رودخانه ولگادون و دریای خزر، در بندر چند منظوره آستارا پهلو گرفت.

بهرامی در بخش دیگر سخنان خود به برخی ویژگی‌های بندر آستارا اشاره کرد و توضیح داد: عواملی از قبیل علایم کمک ناوبری، کانال مطمئن، حوزچه مناسب، ارائه خدمات ۲۴ ساعته و… سبب شده است که از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۰ کشتی تجاری در این اسکله پهلو بگیرد و یکصد هزار تن کالای غیر نفتی در این بندر جابجا شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا به افزایش قابل توجه جابه جایی کالا از این بندر اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تجاری بندر آستارا، در آینده‌ای نه چندان دور این بندر به یکی از بنادر مهم کشور تبدیل شود.

وی در پایان محموله‌های شمش آهن، تخته نراد، میلگرد آج دار، سیمان خاکستری، سیمان سفید، پودر گچ سفید ساختمانی، کربنات کلسیم، پودر PVC، پایدارکننده‌‏های PVC، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، نمک صنعتی، مواد اولیه سطل و قالب پلاستیکی، سرامیک، کاشی لعاب دار، مصنوعات فلزی، پودر صابون، تیتانیوم دی اکسید، انیدرید فتالیک و گرانول‏‌های رنگی را از دیگر کالاهای جابجا شده در بندر آستارا برشمرد و افزود: این کالا‌ها بین بندر آستارا و بنادر ماخاچ کالا(مخاچ قلعه) در جمهوری داغستان، آکتائو در قزاقستان، هوسان و باکو در جمهوری آذربایجان و آستاراخان در روسیه جابجا شده است.

گفتنی است بندر آستارا نخستین بندر خصوصی کشور است که شرکت «بنادر و دریانوردی کاوه» با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی مسئولیت مدیریت آن را بر عهده دارد.

فاصله این بندر تا بندر باکو ۱۳۳ مایل دریایی، بندر آکتائو ۳۵۰ مایل دریایی، بندر ترکمن باشی ۲۴۰ مایل دریایی، ماخاچ کالا(مخاچ قلعه) ۳۷۳ مایل دریایی، آستاراخان ۲۴۰ + ۱۷۰ مایل دریایی، فریدون کنار ۲۰۵ مایل دریایی، بندر انزلی ۶۵ مایل دریایی، بندر نوشهر ۱۶۵ مایل دریایی و بندر امیر آباد ۲۳۵ مایل دریایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز