خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد:

سرعت در روند اصلاح و بهسازی باغ‌های چای

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۶۴

برای ساخت گلخانه‌های مدرن تسهیلات ۹ درصدی پرداخت می‌شود.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت انجام هرچه سریع‌تر اصلاح و بهسازی باغ‌های چای تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی طهماسبی شامگاه شنبه در دیدار با استاندار گیلان از حمایت وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در باغات چای خبر داد.

وی همچنین از شناسایی رقم‌های مرکباتی که کمتر در برابر سرما آسیب می‌بینند، خبر داد و افزود: ترویج کشت این گونه‌ها در شمال کشور از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

طهماسبی به اهمیت توسعه گلخانه‌های کشور نیز اشاره و اضافه کرد: برای ساخت گلخانه‌های مدرن تسهیلات ۹ درصدی پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان نیز بیان کرد: نجات چای از مشکلات فراوان به اندیشه و برنامه ریزی جدید نیاز دارد.

محمدعلی نجفی ادامه داد: در مسائل به‌زراعی و اصلاح باغات چای، پژوهش این بخش و آبیاری تحت فشار باید کارهای جدی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در صورت داوطلب بودن کشاورزان چایکار و با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی، تا ۸۵ درصد هزینه بصورت بلاعوض تامین می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به خشکسالی باغ‌هاو خسارات چایکاران گفت: اگر اقدام بی‌نظیر دولت در افزایش ۵۴درصدی قیمت برگ سبز چای و اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار با همکاری مجلس وجود نداشت، چایکاران به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی آسیب می‌دیدند.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص ۳۵۰هکتار زمین برای تشکیل نخستین مرکز ملی آموزش زیتون در رودبار خبر داد و گفت: برای ایجاد این مرکز اعتبارات لازم از سوی استانداری کمک می‌شود و از وزارت جهاد کشاورزی نیز می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین از وزارت جهاد کشاورزی خواست در زمینه ابریشم، کیوی و پرورش مرکبات، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، فندوق و بادام زمینی کمک‌های لازم را ارائه دهد.

در پایان این نشست، محمدولی روزبهان به عنوان رییس جدید سازمان چای معرفی شد.

۳۲هزار هکتار باغ چای در استان‌های شمالی وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار در گیلان و بقیه در غرب استان مازندران واقع است.

۶۰ هزار خانوار چایکار در این دو استان به چایکاری اشتغال دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز