خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت در مجلس:

پروژه‌های گیلان در صندوق توسعه ملی تصویب نشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۸۰

بانک‌ها علاقه‌ای به دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای اختصاص به پروژه‌ها در گیلان ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: امسال پروژه‌های گیلان برای بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی به تصویب نرسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده در جلسه کارگروه اشتغال و صنعت گیلان با اشاره به استفاده از فاینانس در بند الف تبصره چهار قانون بودجه سال ۹۳ اظهار کرد: گیلان با توجه به گزارش ارائه شده به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تنها استانی است که موفق به استفاده از بند قانونی مذکور شده است.

وی مهلت قانونی استفاده از بند الف تبصره چهار قانون بودجه سال ۹۳ را تا پایان آبان ماه امسال اعلام کرد و افزود: پس از مهلت مذکور معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور مجاز است جابه‌جایی پروژه داشته باشد و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی در تسریع پروژه‌های در نوبت گیلان تلاش کنند.

جعفرزاده در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های گیلان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی امسال به تصویب نرسیده است، تصریح کرد: به دلیل وجود مشکلاتی بین صندوق توسعه ملی و بانک‌ها امر مذکور تحقق پیدا نکرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: بانک‌ها علاقه‌ای به دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای اختصاص به پروژه‌ها در گیلان ندارند.

*افزایش بیکاران گیلان از ۱۲۰ هزار به ۱۲۲ هزار نفر

وی از ارتقای رتبه هشتم اشتغال گیلان در کشور خبر داد و بیان کرد: با توجه به ارتقای رتبه اشتغال استان اما جامعه بیکار گیلان کاهش پیدا نکرده و تعداد بیکاران از ۱۲۰ هزار نفر در سال ۹۲ به ۱۲۲ هزار نفر در سال ۹۳ رسیده است.

جعفرزاده خواستار گزارش سازمان بیمه تامین اجتماعی گیلان در مورد افراد اشتغال به‌ کار در استان شد و گفت: بعضی از دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش گیلان با وجود اینکه اجازه جذب نیرو در این سازمان را ندارد اما تعداد ۳۶۸ نفر را جذب کرده و این موضوع قابل توجیه نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس بر مشخص شدن اشتغالزایی تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه صنعت، معدن و تجارت گیلان تاکید کرد و افزود: سازمان مذکور در صدور پروانه‌ها باید تجدیدنظر داشته باشد ضمن اینکه صدور پروانه به معنای ایجاد اشتغال نیست.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر در مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ملموس نیست، اظهار کرد: پالایش اشتغال‌های از دست رفته حائز اهمیت است.

جعفرزاده به نتیجه نگرفتن مواد ۲۸ و ۲۹ قانون در گیلان اشاره کرد و گفت: دوره تنفس پس از باز شدن ردیف پرداخت تسهیلات به اشتغال باید مد نظر بانک‌ها باشد زیرا واحد تولیدی بلافاصله پس از دریافت تسهیلات نمی‌تواند اقساط خود را پرداخت کند.

نماینده مردم رشت در مجلس، طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات را از جمله مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه بانک‌ها و مسئولان باشد.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان یارانه واحدهای تولیدی در تبصره ۲۱ آمده است و ستاد تسهیل استان باید این مبلغ از محل هدفمندی یارانه‌ها را به واحدهای تولیدی پرداخت کند.

جعفرزاده با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، بیان کرد: تشکیل مجموعه‌ای از تحصیلکرده‌ها به عنوان مشاور در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است زیرا همه نمی‌توانند منتظر جذب شغل دولتی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز