خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه سرا:

۱۳هزار خانوار صومعه‌سرایی واجد شرایط بیمه روستایی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۴۷

دهیاران دربیمه کردن روستائیان اهتمام ورزند.

فرماندار صومعه سرا گفت: ۱۳هزار خانوار صومعه‌سرایی واجد شرایط بیمه روستایی هستند.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، غلام‌حسین رجبی، در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر این شهرستان اظهار کرد: از انجائی که این شهرستان دومین شهرستان از نظر تولید برنج در کشور است روستائیان و کشاورزان صومعه‌سرا برای بیمه کردن خود سریعا به دهیاری‌های محل زندگی خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۵۲ روستا است، افزود: اکثر مردم روستا‌ها به کار کشاورزی مشغول هستند و درآمد زندگی خود را از این راه کسب می‌کنند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه کشاورزی یکی از شغل‌های سخت و پرمشقت است، گفت: آینده کشاورزان که قشری سختکوش و زحمتکش هستند باید اساس کار دهیاران قرار بگیرد.

رجبی با بیان اینکه دهیاران باید در بیمه کردن روستائیان اهتمام ورزند، تصریح کرد: دهیاران با تشویق کشاورزان روستائی به بیمه اجتماعی کشاورزی، روستائیان و عشایر می‌توانند جلوی مهاجرت آن‌ها از روستا به شهر را بگیرند و کشاورزان با اشتیاق بیشتری به کار کشاورزی خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در صورت بیمه کشاورزان، ان‌ها از دریافت مستمری از کارافتادگی و حمایت‌های دیگر بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: دهیاران در راستای بیمه کردن روستائیان باید اهتمام بیشتری بورزند تا در چند سال آینده هیچ روستائی بدون پوشش بیمه نباشد.

قلی‌پور، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان صومعه سرا نیز در جمع دهیاران این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پایه‌های توسعه، همگانی کردن بیمه‌های اجتماعی در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه گسترش بیمه‌های اجتماعی جزء اهداف دولت تدبیر و امید است، افزود: دولت در تلاش است تمام افراد جامعه در سراسر کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار بگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۳هزار خانوار واجد شرایط بیمه روستایی است، گفت: سالانه با پرداخت ۱۱۰هزار تومان می‌توانند از مزایای بیمه روستایی و عشایری چون مستمری بگیری، از کار افتادگی، فوت و غیره استفاده کنند.

قلی‌پور با بیان اینکه روستائیان و عشایر می‌توانند برای بیمه کردن خود به دهیاری‌های محل زندگیشان مراجعه کنند، تصریح کرد: همه زمینه‌ها برای بیمه شدن روستائیان فاقد بیمه در این شهرستان فراهم و شرایط لازم به دهیاران ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان ساکن شهر می‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: با بیمه کردن روستائیان و کشاورزان، آینده روشنی در انتظار آن‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز