خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار گیلان اعلام کرد:

آمادگی استانداری گیلان برای همکاری با هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۱۷

برپایی آیین‌های مذهبی، فرصتی برای نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اعلام کرد: استانداری گیلان برای همکاری با هیأت‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و متولیان مربوط به برگزاری مراسم‌های ۱۳ آبان در استان اماده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی‌پور در جلسه کارگروه تخصصی رسیدگی به آیین‌های ویژه همزمانی روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز عاشورای حسینی اظهار داشت: به منظور بهره برداری مناسب از امکانات و ظرفیت‌های موجود جامعه در راستای اشاعه ارزش‌های مذهبی، نیازمند فرهنگ برگزاری تجمع‌های واحد در استان هستیم.

وی ادامه داد: برای استفاده مناسب از ظرفیت‌های این روز، باید طوری برنامه ریزی شود تا هیچ چیز نتواند عاشورا را تحت الشعاع قرار دهد.

معاون استاندار گیلان گفت: ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یکی از ارزش‌های دست یافته از عاشورای حسینی است که باید همزمانی این دو مناسبت را به فال نیک گرفت و از فرصت عاشورا برای تبیین ۱۳ آبان و دستاوردهای آن بهره‌مند شد.

احمدی‌پور تأکید کرد: استانداری آماده همکاری لازم با هیأت‌های مذهبی، دسته جات عزاداری و متولیان مربوط به برگزاری مراسم‌های ۱۳ آبان در استان گیلان است و در این زمینه به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شده با توجه به شرایط روز، نسبت به فراهم آوری و ایجاد هماهنگی بین مسوولان نظارتی و برگزارکننده آیین‌های مذهبی اقدامات لازم انجام دهند.

وی یادآور شد: تمام تلاش‌ها باید بر این باشد تا همه با انسجام و وحدت به اهداف موردنظر دست یابیم.

او گفت: برای تقویت نظام در کنار استفاده از منابع مالی، باید از منابع معنوی موجود در جامعه که سرمایه‌های اجتماعی ما نیز هستند به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم و هنر ما باید هم افزایی ظرفیت‌های موجود باشد.

احمدی‌پور ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های مذهبی و دستیابی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید رفاقت داشته و رقابتی عمل نکنیم و همه دلسوزان انقلاب اسلامی می‌بایست در کنار یکدیگر قرار گرفته و از این فرصت‌ها به عنوان ظرفیتی در راستای دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی بهره گیریم.

در این جلسه که با حضور مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه قدس گیلان، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه، نیروی انتظامی، فرمانداری رشت و مدیران کل اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و امنیتی استانداری گیلان برگزار شد؛ درخصوص چگونگی همکاری دستگاه‌های اجرایی بحثو تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

سیزدهم آبان ماه که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، امسال با روز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و عاشورا همزمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز