خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آستارا تاکید کرد:

پرهیز مداحان از خرافه‌گویی در عزاداری‌های ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۷۶

مداحان مفاهیم معنوی و معرفت واقعه کربلا را در اشعار خود بیان کنند و از خرافه‌گویی بپرهیزند.

امام جمعه آستارا گفت: مداحان مفاهیم معنوی و معرفت واقعه کربلا را در اشعار خود بیان کنند و از خرافه‌گویی بپرهیزند.

به گزارش ایلنا از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا، امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی یار صدیق امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

وی با بیان اینکه ضایعه درگذشت آیت‌الله‌ مهدوی‌کنی جبران‌ناپذیر است، تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش غیر قابل انکار و تاثیرگذار داشت.

خطیب جمعه آستارا، آیت‌الله مهدوی‌کنی را عالمی مجاهد و مبارز خواند و تصریح کرد: ایشان در زمان طاغوت شکنجه‌ها و رنج‌های زندان را به جان خرید تا انقلاب پیشرفت کند.

این مسئول تاثیر آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از پیروزی انقلاب را انکارناپذیر خواند و گفت: ایشان پس از امام(ره) در کنار رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و تابع محض ولایت فقیه بود.

حافظ‌نیا در ادامه به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: واقعه کربلا با هدف احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به معروف شکل گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مداحان در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) به مسئله امر به معروف، خاطرنشان کرد: مداحان مفاهیم معنوی و معرفت واقعه کربلا را در اشعار خود بیان کنند و از خرافه‌گویی بپرهیزند.

امام جمعه آستارا توجه مداحان و واعظان به فریضه امر به معروف در عزاداری‌های را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب حرمت و اخلاق حسنه امری ضروری است.

این مسئول حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر را محکوم کرد و گفت: صدور حکم اعدام شیخ نمر حرکت نسنجیده عربستان است، اما باید بداند که چنین حرکت‌هایی هرگز نمی‌تواند صدای آزادی‌خواهی و حریت را خاموش کند و سرانجام این اقدام به سقوط دولت عربستان می‌انجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز