خبرگزاری کار ایران

یادداشت / مهدی ذوقی

محرم، فصل ممیز خودنماها از عاشقان دلسوخته

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۲۸

محرم که می‌آید دل‌ها حال و هوای دیگری پیدا می‌کند…

مهدی ذوقی طی ارسال یادداشتی نوشت: محرم که می اید دل ها حال و هوای دیگری پیدا می کند همه حسین(ع) را می شناسند خلافکاران به احترام این ایام دست از خلاف می کشند.

مسلمان و غیر مسلمان همه باور دارند به احترام حماسه جاوید کربلا نبایستی دست به هر کاری بزنند؛ مومنان و عاشقان واقعی آن حضرت و ائمه اطهار(ع) دنیایی دیگر را تجربه می کنند، آنان با برافراشتن بیرق های عزا در هر کوی و برزن و برگزاری مراسم و آیین های مختلف یاد شیرمردان و شیرزنان قیام کربلا را گرامی می دارند و در مصایب گذشته بر آنان اشک می ریزند.

شب هنگامان در روستاها و شهرها در سرما و گرما عاشقانی دیده می شوند که با پای پیاده و به طرق مختلف خودشان را به مجالس ارباب خود می رسانند و ضمن شرکت در مجلس عزای حسین(ع) و درس گرفتن از مدرسه بزرگ عاشورا از خاندان پاکش طلب حاجت می کنند.

اما با تمام این اوصاف هم وطنانی هستند که به دلایل مختلف بیماری های سخت، پیری، نوزاد داری، بارداری و… قادر به شرکت و بهره بردن از این مراسم نیستند و باید در فضایی آرام و به دور از هیاهو و سر و صدا به استراحت بپردازند.

راستی من و شما چقدر در این ایام رعایت حالشان را می کنیم؟؟؟

باید شور بختانه عرض کنم در این ایام بعضی از ما به دور از فلسفه عاشورا که همانا رافت و مهربانی و حس نوع دوستی و برادری است؛ کاری برای درک این افراد و تمام خانه هایی که در حاشیه مساجد هستند؛ نمی کنیم بلکه با بلند کردن بیش از حد صدای آمپلی فایرها و به صدا در آوردن طبل های آنچنانی و شرکت در برخی مراسم ریاکاری و خودنمایی در مراسم بسیار مقدس و والای سید الشهدا و یاران با وفایش موجب ازار دیگران می شویم.

آری اینجا جایی است که خودنما از عاشق دلسوخته تفکیک می شود.

دوستان عزیز!! هیئت امنا مساجد و تکیه ها! آمپی فایر یا بلند گو برای رساندن صدای مداح و واعظ به گوش حاضرین در مراسم است نه اینکه با بکار گیری حداکثربلندی صدایش موجب آزار و اذیت دیگران بشویم که همانا هرگز در دین مبین اسلام چنین نبوده و نخواهد بود.

حال که رهبر معظم انقلاب با جدیت تاکید می ورزند که مبادا مجالس عاشورایی ما رنگ و بوی ریا بگیرد و سفارش بر سنتی برگزار شدن مراسم دارند.

از اینرو دیگر لزومی بر اینگونه کارها و رنجاندن هموطنان نیست و چقدر خوب است نهادهای ناظر بر کار مساجد و تکیه ها و هیئت ها سفارش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

آری عزیزان، ایران پایگاه شیعه است و همگان دل در گرو اهل و بیت دارند و بهتر است از نمایش بازی کردن و ریا و تفریط پرهیز کرده و با نگاهی عمیق به فلسفه عاشورا درس ایستادگی و شجاعت و دینداری بیاموزیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز