خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد:

ضرورت اطلاع رسانی آثار نامطلوب حضور متکدیان در جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۹۹

تکدی‌گری نه تنها یک جرم در جامعه محسوب می‌شود، بلکه این پدیده، چهره‌ای زشت از اجتماع ارائه می‌دهد که باید با فرهنگ سازی آن را برطرف کرد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کمیته ساماندهی متکدیان گیلان گفت: باید با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی، مردم را با اثرات نامطلوب حضور متکدیان در جامعه آگاه کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان افزود: برای ساماندهی متکدیان مهم‌ترین نقش را مردم دارند.

وی ادامه داد: تکدی‌گری نه تنها یک جرم در جامعه محسوب می‌شود، بلکه این پدیده، چهره‌ای زشت از اجتماع ارائه می‌دهد که باید با فرهنگ سازی آن را برطرف کرد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان داشت: افراد متکدی با سوء استفاده از عواطف مردم نگاه انسان دوستانه آنان را به سمت خود جلب می‌کنند که تنها راه برخورد با این ناهنجاری اجتماعی، تغییر نگرش مردم است.

وی اضافه کرد: باید با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی مردم را با اهداف و اثرات نامطلوب حضور متکدیان، آشنا و آنگاه از مردم خواست تا به اینگونه افراد کمک نکنند.

رنجکش یادآور شد: گیلان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و همچنین روح لطیف و انسان دوستانه مردم، متأسفانه یکی از مراکز مهم مورد توجه متکدیان حرفه‌ای است که حتی از سایر استان‌ها هم برای تکدی‌گری در قالب باندهای مختلف وارد این استان می‌شوند.

دبیر کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان افزود: با شناسایی و آزمایشاتی که از نظر بهداشتی و سلامت از متکدیان استان شده، بسیاری از آنان مبتلا به انواع بیماری‌ها هستند که در مواجهه با مردم امکان انتقال آن‌ها به جامعه وجود دارد.

وی اضافه کرد: مردم باید تلاش کنند تا نه تنها به این افراد کمک نکنند بلکه از مواجهه با آن‌ها نیز پرهیز کنند.

وی گفت: یکی از اثرات نامطلوب حضور متکدیان در سطح شهر‌ها و روستاهای استان، علاوه بر زشت جلوه دادن چهره اجتماع، تهدید سلامت عمومی است که مسوولان به شدت پیگیر این موضوع و انجام اقدامات لازم در این خصوص هستند اما هرگونه اقدام پیشگیرانه برای حفظ سلامت عمومی جامعه نیازمند همراهی مردم است.

رنجکش افزود: مردم مطمئن باشند که افراد نیازمند واقعی هرگز دستان خود را پیش روی دیگران به صورت آشکار دراز نمی‌کنند و یا با سوء استفاده از نقص عضو خود، موجب تحریک احساسات مردم نمی‌شوند.

وی گفت: مردم اگر به این افراد اعتنایی نکنند، آنگاه بازار کار آنان دچار تهدید شده و در ‌‌نهایت بساط خود را از اساس جمع می‌کنند.

وی ادامه داد: بهترین منبع جمع آوری کمک‌های مردمی، موسسات خیریه هستند که با توجه به شناسنامه دار بودن و همچنین مشخص بودن نوع فعالیت آن‌ها، مردم می‌توانند به این موسسات برای انجام کارهای خیر کمک کنند تا کمک‌ها به نیازمندان واقعی برسد.

رنجکش همچنین خواستار هماهنگی دستگاه‌های عضو در ساماندهی متکدیان و برگزاری نشست‌های ویژه فرمانداری‌ها در این زمینه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز