خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری گیلان خبر داد:

حضور پرشور گردشگران مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۳۱

نظارت لازم بر کیفیت و کمیت خدمات سفر و همچنین نظارت بر عملکرد و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اقدامات مهم ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان است.

معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با توجه به مصادف شدن عاشورا و تاسوعای حسینی با ۱۲ و ۱۳ آبان ماه از آمادگی دستگا‌ه‌های اجرایی استان‌ برای نظارت بر خدمات در ایام عزاداری ماه محرم خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا آذرپور با اعلام این خبر اظهار کرد: از آنجا که بیشتر هموطنان برای شرکت در مراسم عزاداری به زادگاه خود سفر می‌کنند و تعدادی از مردم هم به قصد زیارت و حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان به شهرهای زیارتی و اماکن متبرکه مشرف می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی ۷ تا ۱۶ آبان ماه و به ویژه روزهای قبل و بعد از تعطیلی ۱۲ و ۱۳ آبان، حجم ترددهای جاده‌ای و ترافیک محورهای مواصلاتی در استان گیلان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: نظر به ضرورت تکریم زائرین و عزاداران و نیز طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور مبنی بر لزوم ارائه خدمات مناسب سفر، ستاد اجرایی خدمات سفر در استان گیلان با محوریت این موضوع نسبت به برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی و بسیج امکانات و ظرفیت‌های خدماتی، امدادی، ترافیکی، بهداشتی و درمانی، اسکان و اقامت و خدمات شهری با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده‌ است.

این مسئول در اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: نظارت لازم بر کیفیت و کمیت خدمات سفر و همچنین نظارت بر عملکرد و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اقدامات مهم ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان است.

آذرپور از برپایی تورهای گردشگری مذهبی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، با تاکید بر برنامه‌های تعزیه‌خوانی، روضه‌خوانی و …در مناطق مختلف استان گیلان با همکاری انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرتی و گردشگری در راستای توسعه گردشگری مذهبی خبر داد.

وی افرود: برنامه‌های آئینی و مراسم عزاداری سنتی در شهرستان‌های استان گیلان از جمله رضوانشهر، رشت و ماسوله، ضیابر صومعه سرا و لاهیجان برگزار می‌شود و برگزاری تورهای گردشگری مذهبی نه تنها گامی مهم در جهت حفاظت و صیانت از تمام آثار مذهبی، دینی و تاریخی تلقی می‌گردد بلکه با اجرای برنامه‌های هدفمند در زمینه گردشگری مذهبی، ملل مختلف را با ادیان آسمانی به ویژه دین مبین اسلام آشنا می‌سازد.

آذرپور با اشاره به این‌که گیلان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری مذهبی دارد، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه‌ شاخص همچون امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع) و امام‌زاده هاشم(ع) و سید جلال الدین اشرف(ع)، فاطمه اخری(س)، عون بن علی(ع) در گیلان وجود دارد که از ظرفیت‌های بسیار خوب استان گیلان در گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و در راستای ترویج گردشگری مذهبی گام‌های موثری برداشته شده است که استمرار تورهای گردشگری مذهبی نیز گامی بزرگ و شایان توجه در این زمینه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز