خبرگزاری کار ایران

مسئول ارشاد اسلامی رودبار:

مراسم شبیه خوانی در منطقه گنجه رودبار برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۱۳

این مراسم همچون سال‌های گذشته با حضور خیل عاشقان و عزاداران حسینی در جوار مزار شهدای منطقه گنجه توسط هنرمندان این اداره برگزار خواهد شد.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار از اجرای مراسم شبیه سازی گوشه‌ای از حوادثعاشورای حسینی توسط هنرمندان در گنجه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودبار، حسین اکبرپور با اعلام این خبر افزود: این مراسم همچون سال‌های گذشته با حضور خیل عاشقان و عزاداران حسینی در جوار مزار شهدای منطقه گنجه توسط هنرمندان این اداره برگزار خواهد شد.

وی با بیان قدمت تاریخی هنر تعزیه در ایران، به نقش تاثیرگذار هنرهای عاشورایی همچون مرثیه سرایی، مداحی و شبیه خوانی در ماندگاری و جاودانگی حماسه کربلا از دیرباز تاکنون اشاره کرد و حفظ و حراست از این هنر آئینی و سنتی با جمع آوری و مستند سازی متون مختلف آن، ممانعت از خرافه گویی و افراط گرایی، حمایت از گروه‌های تعزیه را از جمله مهم‌ترین وظایف متولیان فرهنگی و هنری است.

اکبرپور در پایان ضمن قدردانی از هنرمندان هنر تعزیه و شبیه خوانی به ویژه مجموعه هیئات حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) به سرپرستی بیژن فلاح از دلسوخته گان اهل البیت(ع) و جانبازان دفاع مقدس از عموم عاشقان و عزاداران حسینی جهت حضور در این مراسم با شکوه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در جوار مزار شهدای گنجه دعوت به عمل آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز