خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

خسارت بالغ بر یک هزار میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات زیربنایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۲۰

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب به بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی، راه اصلی، راه روستایی و تاسیسات خسارت زده است.

استاندار گیلان گفت: بارش شدید باران وجاری شدن سیلاب ۱۲۰۰میلیارد ریال به گیلان خسارت وارد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در نشست با مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نشست‌های ماهانه با نمایندگان استان تاثیر مثبتی بر فعالیت‌ها و توسعه همه جانبه استان دارد، اظهار کرد: مشکلات مختلف حوزه‌های شهرستان، استانی و ملی در این نشست‌ها بررسی و برای حل این مشکلات به نقطه نظرات مشترکی دست می‌یابیم.

وی با تاکید بر ارائه و تبادل نظر در خصوص راهکارهای مختلف رسیدن به حل مشکل در این جلسات، افزود: مشکلات مختلف و مطالبات گوناگون مردم از حوزه‌های انتخابیه طبقه‌بندی و اولویت‌بندی شده و برای حل آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار گیلان، تبیین و تدوین گزارش‌های استانی و ارائه آن را به مرکز برای لحاظ شدن در تدوین بودجه سال ۹۴ از سوی دولت یکی از موارد مهم مطرح شده در این نشست عنوان کرد، گفت: برای حل برخی از مشکلات به هماهنگی و پیگیری خارج از استان نیاز است اما برخی مشکلات با همدلی و پیگیری در استان با سرعت و دقت حل می‌شود.

نجفی با بیان اینکه درخصوص طرح‌های بزرگ بین نمایندگان و مسئولان استان نظرات مشترک وجود دارد، تصریح کرد: با این تفاهم اتفاقات خوبی در استان شکل می‌گیرد، فضای کاری مناسب، دوستی، رفاقت، صمیمیت و همدلی خوبی برای پیگیری مطالبات استان وجود دارد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از مناطق سیل زده در شهرستان لنگرود، خاطرنشان کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب اخیر به شهرستان‌های لنگرود، رودسر، تالش، آستارا، رضوانشهر و املش خسارت بیشتری وارد کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بعد از بررسی‌های دقیق میزان خسارت ارزیابی شده ۱۲۰میلیارد تومان است، گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب به بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی، پنج کیلومتر راه اصلی و ابنیه فنی محور رشت لاهیجان، ۳۰کیلومتر راه روستایی، تاسیسات آب شرب روستایی، ۳۰ دهنه پل روستایی و ۴۰کیلومتر کانال‌های دفع آب‌های سطحی در شهرها آسیب وارد کرد.

نجفی با بیان اینکه برای جبران خسارت‌ها نامه‌هایی به وزیر کشور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئییس جمهور نوشتیم و قرار شد نمایندگان استان در این بخش پیگیری‌هایی داشته باشند.

وی، یکی از دلایل اصلی جاری شدن سیلاب را در شمال کشور لطمه زدن به طبیعت و جنگل‌ها در طول سالیان گذشته عنوان کرد و گفت: باید برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها اقدام جدی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز