خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

باید به حال ۲۵ هزار کارگر صنعت خودروسازی کشور فکری کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۲۳

پس از آزادسازی تعرفه ها و رقابتی کردن فضا برای تولید خودرو در کشور، باید خودروسازان را به سمت تولید و قیمت‌گذاری واقعی سوق دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به وضعیت خودرو سازان در کشور گفت: باید به حال ۲۵ هزار کارگر صنعت خودروسازی کشور فکری کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، در خصوص وضعیت خودروسازان اظهار کرد: تا زمانی که در صنعت خودروسازی کشور شاهد انحصار باشیم و رقابت و انگیزه‌ای برای رقابت پذیری وجود نداشته باشد، این صنعت را به صورت انحصاری استثمار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در یکی از جلسات مجلس با خودروسازان مشخص شد که برخی از خودرو‌ها تا سقف ۳۰درصد می‌توانند کاهش قیمت را داشته باشند و این؛ یعنی فاجعه‌ای بزرگ، به چه علت باید این مقدار هزینه از جیب مردم به خاطر عدم مدیریت صحیح پرداخت شود.

نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به وضعیت کارگران کارخانه‌های خودروسازی تأکید کرد: باید فکری به حال ۲۵ هزار کارگر این صنعت باشیم و سپس پس از آزادسازی تعرفه‌ها و رقابتی کردن فضا برای تولید، خودروسازان را به سمت تولید و قیمت گذاری واقعی سوق دهیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: اگر مدیر یا مجموعه‌ای که توان کارکردن با منابع و پتانسیل موجود را ندارد به چه دلیل باید در نتیجه آن شاهد ظلم به مردم از طریق افزایش قیمت‌های خودرو باشیم، تاکنون وزارتخانه متولی خودروسازان نیز اقدامی درخور این صنعت را انجام نداده است.

وی در ادامه درباره وضعیت اقتصادی کشور و فعالیت بانک‌های کشور نیز گفت: در بانک‌های کشور نیز شاهد رقابت مفید نیستیم و رقابت بانک‌ها امروز بر عکس روند نیاز اقتصاد کشور به تسهیلات است؛ یعنی بانک‌ها باید در رقابت برای ارائه تسهیلات با سود کم باشند، اما؛ امروز این قضیه کاملا بر عکس رخ می‌دهد.

وی افزود: در زمانی که تورم افسار پاره کرده بود و روز به روز با افزایش این نرخ، سودهای بانکی کشور نیز افزایش پیدا می‌کرد، چرا امروز که ادعای کاهش تورم را داریم، نرخ سودهای بانکی متناسب با کاهش تورم، رو به سمت نزولی شدن پیدا نمی‌کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به هزینه‌های بانک‌ها گفت: طبق قول وزیر اقتصاد، بانک‌ها باید هزینه‌های نامربوط خود را کم کنند، بانک‌ها هزینه‌های بسیار بالایی را صرف دکور یک بانک می‌کنند و بر این تصورند که مردم شیک بدون بانک را بر‌تر از ارائه تسهیلات می‌دانند.

وی در پایان اظهار کرد: با اصلاح قوانین و ساختار بانک‌ها و خودروسازان کشور، واقعا تولید می‌تواند نفس تازه‌ای را داشته باشد؛ زیرا اکثر مشکلات ناشی از سوء مدیریت‌های در این دو بخش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز