خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان:

آموزش و پرورش مبلغ و مروج آموزه‌های اصیل حسینی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۸۶

ما باید در دستگاه عظیم آموزش و پرورش مبلغ و مروج آموزه‌های اصیل حسینی باشیم که موجب گسترش فرهنگ قرآن و نماز و امام شناسی است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: ما باید در دستگاه عظیم آموزش و پرورش مبلغ و مروج آموزه های اصیل حسینی باشیم که موجب گسترش فرهنگ قرآن و نماز و امام شناسی است.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی در همایش فرهنگ حسینی، بصیرت دینی با گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموز شهید محمدحسین فهمیده و همچنین تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش اظهار کرد: در جریان حادثه کربلا امام حسین(ع) با پذیرش نامه های مردم کوفه و حرکت به سمت این شهر نشان داد که نسبت به خواست مردم برای تشکیل حکومت ولایی بی تفاوت نیست.

وی بابیان اینکه برخورد امام حسین(ع) با یارانش او را جاودانه کرده است، افزود: ادبیات رفتاری امام حسین(ع) با یارانش با ادبیات امرای زمان های مختلف تفاوت داشت.

حاجتی اخلاق و اعتقادات امام حسین(ع) را موجب ابدیت و ماندگاری حادثه کربلا دانست و گفت: اگرچه امام حسین(ع) در کربلا از نظر جسمانی شهید شد اما راز ماندگاری انقلاب کربلا را باید در عقاید و سلوک حسینی جست.

وی خاطر نشان کرد: جست و جو در خلق و خوی حسینی موجب شده تا انسان های پاک فطرت عالم، بدون هیچ اجبار یا دعوت یا تحمیلی در این ایام نورانی حسین بن علی(ع) را با تمام وجود فریاد کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید این تفکر بزرگ در آموزش و پرورش میان نسل دانش آموزان تشنه حقایق قرآنی بسط پیدا کند ادامه داد: این تفکر باید به جایی برسد که وقتی دانش آموزان ما و صدای اذان را شنیدند خودشان را برای نماز آماده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز