خبرگزاری کار ایران

بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن؛

جسد بی جان دو زن جوان در یکی از محله‌های رشت کشف شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۶۶

علت مرگ، گازگرفتگی به خاطر استفاده از بخاری گازی، بدون نصب لوله دودکش در فضای بسته بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت از کشف جسد بی‌جان دو زن جوان در یکی از محله‌های رشت بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت با اعلام این خبر اظهار کرد: پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن امری ضروری است که در این راستا استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ها، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش توصیه می‌شود.

علی مقصودی افزود: جسد بی‌جان ۲ خانم جوان، شب گذشته و به علت گازگرفتگی، در منزلی واقع در یکی از محلات شهر رشت کشف شد.

وی افزود: علت گازگرفتگی استفاده از بخاری گازی، بدون نصب لوله دودکش در فضای بسته بوده است.

مقصودی ادامه داد: پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن امری ضروری است که در این راستا استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ها، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش توصیه می‌شود.

وی گفت: از نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌توان به سردرد، سرگیجه، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و نهایتا اغما و مرگ اشاره کرد.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده مواردی دال بر گاز گرفتگی، اولین و مهم‌ترین اقدام برای نجات فرد مسموم، رساندن اکسیژن به وی است و به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه سریعا وارد اتاق شود و منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنید و سریعا با اورژانس ۱۱۵ و سپس با ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز