خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان تاکید کرد:

افزایش تعداد مراکز آموزش مقابله با مواد مخدر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۴۶

۱۱ مرکز فرهنگی پیشگیری مقابله با مواد مخدر در گیلان فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان بر افزایش تعداد مراکز آموزش مقابله با مواد مخدر در گیلان تاکید کرد و گفت: در ۵۳ شهر گیلان یک مرکز آموزش مقابله با مواد مخدر وجود دارد که باید تعداد افزایش یابد و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا مهم است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی‌اکبر پراوزان در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه سیر نزولی اشتغال به طرف مثبت شدن پیش رفته است، اظهار کرد: تلاش دولت در این راستا قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه حرکت بزرگ مقابله با معضل مواد مخدر باید اجتماعی باشد، افزود: درمان معتادان یک مسئله اساسی است و فرهنگ «بیمار» بودن معتاد باید در جامعه نهادینه شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان به فعالیت ۴۳ کمپ درمان بدون دارو در این استان اشاره کرد و گفت: این مراکز ۷۰ درصد استان را پوشش می‌دهد که باید توسعه یابند.

وی با تاکید بر اینکه قبل از اینکه فرد معتاد درمان شود باید دست او را گرفت، تصریح کرد: ۱۱ مرکز فرهنگی پیشگیری مقابله با مواد مخدر در گیلان فعالیت می‌کنند.

پراوزان به نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد در امر پیشگیری از مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: سازمان‌های مردم‌نهاد برای نشر فرهنگ و توسعه آموزش مقابله با مواد مخدر مجوز می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در ۵۳ شهر گیلان یک مرکز آموزش مقابله با مواد مخدر وجود دارد که باید تعداد افزایش یابد و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا مهم است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در سیاست بزرگ اجتماعی کردن مواد مخدر راهی به جز حضور مردم و ورود رسانه به این عرصه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از راه‌های تاثیرگذار برای مقابله با این معضل است.

وی با تصریح بر اینکه امروز نگاه به مواد مخدر و اعتیاد بر مقابله با زور از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیست، یادآور شد: مقابله با معضل مواد مخدر به صورت اجتماعی باید پیگیری شود.

به گفته پراوزان، ۹۰ درصد ورود معتادان به مراکز ترک اعتیاد گیلان داوطلبانه نیست و رسانه‌ها باید در این زمینه که معتاد بیمار است را فرهنگ‌سازی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز