خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان خبر داد:

آغاز طرح پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان‌

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۴۹

در این طرح از طیور بومی ۱۶ واحد روستایی و طیور صنعتی موجود در ۴۰ واحد اعم از مزارع مرغ مادر و واحد های پرورش شتر مرغ، بوقلمون و… نمونه‌های خون و سواب اخذ و برای انجام آزمایش به آزمایشگاه مرکزی اداره‌ کل دامپزشکی استان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان از آغاز طرح سراسری پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گیلان‌ خبر داد.

به گزارش ایلنا زا رشت، سهراب عاقبتی با بیان این مطلب افزود: در این طرح از طیور بومی ۱۶ واحد روستایی و طیور صنعتی موجود در ۴۰ واحد اعم از مزارع مرغ مادر و واحد های پرورش شتر مرغ، بوقلمون و… نمونه‌های خون و سواب اخذ و برای انجام آزمایش به آزمایشگاه مرکزی اداره‌ کل دامپزشکی استان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: در صورت لزوم آزمایشات تکمیلی با ارسال نمونه ها به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور انجام خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به وجود آمار قابل توجه پرندگان بومی در استان ادامه داد: تعدد زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، فعالیت تعداد قابل توجه واحدهای صنعتی مرغداری و همچنین گزارش موارد بیماری در کشورهای همسایه شمالی دلیل اهمیت زیاد انجام دقیق پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان است.

وی خواستار همکاری مالکان طیور بومی در روستاها و پرورش دهندگان طیور در واحدهای صنعتی با مأموران دامپزشکی در راستای انجام مناسب این طرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز