خبرگزاری کار ایران

۲۰ و ۲۱ آبان در دانشگاه آزاد اسلامی پارس‌آباد برگزار می‌شود؛

همایش ملی «مرز نشینی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری»

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۶۰

۸۰ مقاله برگزیده از سراسر کشور در سه پنل، طی دو روز در همایش مذکور ارائه می‌شود.

عضو انجمن ژئوپلتیک ایران از برگزاری همایش ملی «مرزنشینی، توسعه پایدار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد‌ مغان با همکاری واحد رشت در تاریخ ۲۰ و ۲۱آبان ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، یوسف زین‌العابدین ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همایش مذکور را در سه محور مرز و مرزنشینی، توسعه و توسعه پایدار مناطق مرزی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی معرفی کرد.

وی نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در پیشبرد اهداف علمی، پژوهشی و فرهنگی و نیز کمک به مناطق محروم و ایجاد بستر مناسب برای کمک به حوزه اقتصاد، صنعت و تکنولوژی دراین مناطق بسیار تاثیرگذار دانست.

دانشیار و عضو هیئت علمی تمام وقت گروه جغرافیای سیاسی واحد رشت، اهداف همایش مذکور را تحلیل و بررسی فرصت‌­‌ها و تهدیدهای مرزنشینی، شناسایی توانمندی‌­های مناطق مرزی برای ایجاد فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی، برشمرد.

وی افزود: تعیین جایگاه مولفه­‌های موثر در همکاری‌­های ملی و فراملی با رویکرد ژئوپلیتیکی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

زین‌العابدین، معرفی فناوری­‌های جدید و اهمیت آن در کنترل امنیت مرزهای سیاسی، ارائه راهکارهای مناسب برای تداوم توسعه پایدار مناطق مرزی، را از دیگر اهداف همایش ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه موردی مناطق مرزی ایران به ­ویژه منطقه مرزی پارس‌­آباد مغان در راستای توسعه اهداف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف کلیدی این همایش است.

دبیر علمی همایش «مرزنشینی، توسعه پایدار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمان برگزاری این همایش را در روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان عنوان کرد.

وی یادآور شد: آخرین مهلت ارائه مقاله ۲۰ مرداد ماه امسال بود که تاکنون بالغ بر ۳۰۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۱۴۱ مقاله به صورت پوستر و چکیده و ۸۰ مقاله برگزیده دیگر طی سه پنل دو روزه ارائه می‌شود.

همایش ملی مرزنشینی، توسعه پایدار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در واحد پارس‌آباد‌ مغان با همکاری انجمن ژئوپلتیک ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مغان، فرمانداری رضوانشهر، شهرداری صومعه‌سرا، سپاه قدس گیلان، فرمانداری آستارا و… برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز