خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود؛

برنامه ایمن سازی با واکسن پنج گانه پنتاوالان از بیست و هفتم آبان ماه جاری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۱۹

واکسن پنج گانه پنتاوالان شامل واکسن‌های سیاه سرفه، دیفتری، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا است که با تزریق آن، دیگر نیاز به تزریق جداگانه واکسن سه گانه و هپاتیت ب نیست.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای برنامه ایمن سازی با واکسن پنج گانه «پنتاوالان» در این استان همزمان با سراسر کشور از بیست و هفتم آبانماه جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی با اعلام این خبر افزود: برنامه ایمن سازی با واکسن پنج گانه پنتاوالان از بیست و هفتم آبانماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در سی امین سالگرد اجرای برنامه ملی واکسیناسیون، واکسن جدید پنج گانه «پنتاوالان» به برنامه جاری ایمن سازی کودکان اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: واکسن پنج گانه پنتاوالان شامل واکسن‌های سیاه سرفه، دیفتری، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا است که با تزریق آن، دیگر نیاز به تزریق جداگانه واکسن سه گانه و هپاتیت ب نیست.

علاسوند خاطر نشان کرد: از طرفی، هموفیلوس آنفلوآنزا که از عوامل اصلی بیماری‌های مننژیت و پنومونی در کودکان زیر پنج سال است، نیز تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز