خبرگزاری کار ایران

واکنش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ادعای مدیرعامل کارخانه میلگرد آستارا؛

در حوزه صنعت، مقوله‌ای به نام تولید یک هفته‌ای وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۸۸

مقوله تولید و مسائل و مشکلات این حوزه در شرایط کنونی و طی سالیان اخیر از دغدغه‌های تمامی دست اندرکاران مرتبط با این امر بویژه تولید کنندگان محترم بوده که بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مقوله تولید و مسائل و مشکلات این حوزه در شرایط کنونی و طی سالیان اخیر از دغدغه‌های تمامی دست اندرکاران مرتبط با این امر بویژه تولید کنندگان محترم بوده که بر هیچ کسی پوشیده نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در این میان بوده‌اند افرادی که تحمل مشقت‌های فراوان در بحبوحه بحران‌های اقتصادی جهانی و ملی، به‌دلیل توان و مهارت مطلوب و آشنایی و آگاهی از مباحثمربوط به تولید با فداکاری‌های مثال زدنی و ستودنی مانع از بروز مشکل و رکود واحدهای تولیدی خود شده‌اند و یا حتی موفق به توسعه فعالیت‌ها و ایجاد طرحهای جدید گردیده‌اند که این مساله بیش از هر نکته‌ای بر لزوم ورود افراد توانمند، متخصص و متعهد در حوزه صنعت و تولید دلالت دارد.

به همین جهت، ضمن پذیرش برخی مشکلاتی که فراروی حوزه تولید و صنعت وجود دارد ذکر نکاتی در مورد خبر تعطیلی کارخانه تولید می‌لگرد آستارا خالی از لطف نمی‌باشد که توجه مخاطبان محترم را به این نکات جلب می‌کنیم؛

شرکت تولید میلگرد، آقای شفقتی در شهرک صنعتی آستارا در زمینه تولید میلگرد و نبشی فولادی در تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۸۸ جواز تاسیس شماره ۲۶/۲۹۹۸۴ دریافت و شروع به احداثکرد و نیز نسبت به دریافت پروانه بهره برداری شماره ۲۴/۵۰۷۵۱ مورخ ۵ بهمن ماه ۹۲ اقدام کرد.

و پس از آن اقدامات لازم را در زمینه اخذ سایر مجوزهای مربوطه از جمله استاندارد و… بعمل آورد.

شرکت مذکور تاکنون ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ایجادی دریافت کرده و برای دریافت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز بعنوان سرمایه در گردش به بانک عامل معرفی شده است.

شرکت مذکور به دلیل عدم موفقیت در دریافت تسهیلات سرمایه در گردش تاکنون اقدام به راه اندازی خط تولید بصورت رسمی و انبوه نکرده بود که البته این موضوع کاملاً منطقی و معقول است که تا تامین سرمایه در گردش و تهیه مواد اولیه کافی تولید تجاری و انبوه یک کارخانه آغاز نخواهد شد. ضمناً راه اندازی و افتتاح رسمی یک واحد تولیدی قطعاً می‌بایستی با تایید ادارات و سازمانهای متولی صنعت بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و طی مراسم رسمی با حضور مسؤولان ذیربط صورت گیرد.

(عدم دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به دلایل مختلفی از جمله عدم پیگیری متقاضی، بدهی‌های معوق و مشکلات سایر دستگاه‌ها و بانک‌ها و غیره می‌تواند باشد از آنجایی‌که این سازمان هیچگاه دریافت تسهیلات سرمایه در گردش را تعهد نکرده است عدم دریافت تسهیلات فوق نمی‌تواند مسئولیتی از دوش مدیرعامل در عدم راه اندازی واحد کسر کند).

تا لحظه ارسال این مطلب، مدیرعامل محترم شرکت مذکور هیچگونه اطلاعی در زمینه آغاز تولید انبوه و فراهم سازی مقدمات افتتاح کارخانه یاد شده به این سازمان نداشته و موضوع افتتاح رسمی آن به دور از واقعیت بوده و موضوعیت ندارد که حال عنوان شود یک هفته پس از تولید، تعطیل شده است.

قطعاً پیش نیاز آغاز تولید انبوه محصولات یک شرکت - که از بدیهیات می‌باشد – فراهم سازی مواد اولیه کافی برای تولید تجاری و تداوم آن است، حال معلوم نیست مدیرعامل محترم شرکت مذکور که بالطبع از عدم وجود مواد اولیه در کارخانه بدلیل عدم دریافت کامل تسهیلات سرمایه در گردش مطلع بوده با چه انگیزه‌ای آغاز تولید انبوه خود را اعلام و ادعا نموده پس از یک هفته تولید کارخانه تعطیل و ۲۵ نفر بیکار شده‌اند، واقعاً مدیریت ایشان در حوزه تولید و برنامه ریزی برای آغاز تولید انبوه برای فقط یک هفته بوده است و آیا آغاز تولید واقعی پس از تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه معقول‌تر نبوده است.

با این حال صرفنظر از مقاصد این اقدام عجیب و ادعاهای مدیرعامل محترم شرکت تولید میلگرد آستارا، سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پیگیری موضوعات مختلف مربوط به این ماجرا از جمله دلایل عدم هماهنگی شرکت مذکور برای راه اندازی رسمی، سنجش عزم وی برای تداوم تولید و تلاش و همکاری جهت تامین سرمایه در گردش آنرا همچون گذشته از جمله وظایف دستگاههای متولی بویژه این سازمان می‌داند و همکاران ما در حال پیگیری موضوع هستند.

البته از این نکته نیز نباید غافل باشیم که اگر افرادی می‌خواهند در عرصه تولید فعالیت کنند بجای پیگیری رفع مشکلات و تمرکز بر تولید و مدیریت منطقی و علمی بنگاه اقتصادی خود اقداماتی اینچنینی انجام دهند و با ادعای فعالیت چند روزه و طرح مسائل مختلف سعی در پیشبرد امور خود داشته باشند، قطعاً در نیت و عزم آنان برای تولید و اشتغالزایی تردیدهایی بوجود خواهد آمد که انشاا.. با رفع مشکلات اینگونه واحد‌ها و رونق تولید در آن‌ها این مسائل برطرف شود.

شرکت فوق فاقد آزمایشگاه، مسئول فنی و فاقد استاندارد است و تا زمان تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه نمی‌تواند استاندارد خود را اخذ کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز