خبرگزاری کار ایران

مراسم عصر شعر «راز رشید کربلا» در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۸۵۲

در این مراسم اهمیت و تاریخچه شعر عاشورایی در تاریخ ادبیات ایران از عصر رودکی تا دوران معاصرتشریح کرد.

مراسم عصر شعر «راز رشید کربلا» در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از انزلی، معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان مراسم عصر شعر تحت عنوان راز رشید کربلاء برگزار کرد.

سید ضیاء الدین شفیعی، معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، در این مراسم اهمیت و تاریخچه شعر عاشورایی در تاریخ ادبیات ایران از عصر رودکی تا دوران معاصرتشریح کرد.

وی سروده‌های شاعران فارسی سرا را به چهار دوره شعرهای عاشورایی توصیفی، شعرهای عاشورایی سوگوار، شعرهای عاشورایی حماسی و عبرت آموز و شعرهای عاشورایی تمثیلی تقسیم بندی کرد.

شفیعی با تصریح هر یک از انواع شعرهای عاشورایی خاطر نشان کرد: شعر عاشورایی با انواع مختلف خود نقش بسزایی در انتقال و گسترش مفاهیم و آموزه‌های قیام عاشورا در میان نسل‌های مختلف داشته و با بررسی آن می‌توان به تاثیر شعر در فرهنگ عاشورای شیعیان پی برد.

سه شاعر پیشکسوت مطرح کشور؛ بیوک ملکی، سودابه امینی و بهروز قزلباش، نیز در این مراسم علاوه بر بررسی ابعاد مختلف شعر عاشورایی به قرائت اشعاری در ارتباط با عاشورا در این عصر شعر پرداختند.

در این مراسم جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان استان گیلان از جمله شاهین رهنما، اسماعیل محمدپور، امیر فخر موسوی، نیما فرقه، سعید فرج‌پور، بتول رحیمی، علی‌پور، آرش فرزام صفت، زهرا سیاوش آبکنار و ابراهیم محمدی به خواندن اشعارشان در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی پرداختند.

اجرای تک نوازی قطعات نی از سوی ابراهیم راغب و سه تار با نوازندگی مزدک مهراز از دیگر بخش‌های این عصر شعر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز