خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست فومن:

یک کرکس مسموم پس از درمان به دامان طبیعت بازگشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۴۶

پرنده پس از درمان و حلقه گذاری در ارتفاعات ماسوله به دامن طبیعت بازگشت.

رئیس محیط زیست فومن گفت: یک قطعه کرکس(لاشخور) مسموم پس از درمان در فومن به دامن طبیعت بازگشت.

به گزارش ایلنا از فومن، علی اصغر روشنی با اعلام این مطلب اظهار کرد: به دنبال مشاهده یک قطعه کرکس مسموم در روستای امام‌زاده تقی فومن، یکی از دوستداران محیط زیست بنام «اسماعیل آروین» نسبت به نگهداری و مراقبت ویژه از این پرنده اقدام و در طول هفته با کمک محراب اکبرپور(دامپزشک) کارهای درمانی روی کرکس را انجام دادند.

وی باب یان اینکه پس از تیمار و درمان این کرکس به محیط زیست شهرستان فومن تحویل داده شد افزود: پس از حلقه گذاری در ارتفاعات ماسوله به دامن طبیعت بازگشت.

روشنی خاطر نشان کرد: این پرنده حمایت شده شکار ممنوع و در خطر انقراض از لاشه حیوانات تغذیه می‌کند به همین خاطر در طبیعت جهت جلوگیری از گندیدگی و عفونت زایی مردار‌ها در چرخه طبیعت بسیار سودمند است.

وی داشتن منقار قوی، بال‌های پهن و بزرگ و داشتن عمر دراز را از ویژگی‌های کرکس گیلانی برشمرد و گفت: این پرنده در نواحی کوهستانی و دشت‌های دور افتاده زندگی می‌کند.

این مسئول یادآور شد: محیط زیست فومن به سهم خود از این دوستدار فهیم محیط زیست و دامپزشک معالج آن به خاطر همراهی در نجات این پرنده ارزشمند کمال تقدیر و تشکر را داشته و با اهداء لوح تقدیر از آنان تجلیل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز