خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی بورس کالای منطقه آزاد انزلی برای اتصال به بورس بلاروس

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۸۶

مسرور خواستار بهره گیری مدیران ارشد بورس حاضر در این اجلاس از کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، اوکراین، ترکمنستان از ظرفیتهای کریدور ترانزیت بین المللی شمال جنوب شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاحیه دومین اجلاس اتحادیه الکترونیک بین بورسی، آمادگی این سازمان را برای اتصال بورس کالای منطقه و بورس کالای کشور بلاروس اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از انزلی، رضا مسرور ضمن اعلام امادگی برای اتصال به بورس بلاروس اظهار کرد: با عنایت به فعالیت تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی و مزایا و معافیت‌های قانونی موجود در این منطقه به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور، آمادگی کامل خود را برای توسعه همکاری‌ها با تمامی اعضای اتحادیه الکترونیک بین بورسی اعلام می‌کنیم.

وی خواستار بهره گیری مدیران ارشد بورس حاضر در این اجلاس از کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، اوکراین، ترکمنستان از ظرفیتهای کریدور ترانزیت بین المللی شمال جنوب شد.

مسرور خاطرنشان کرد: قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در این کریدور مزیت و اهمیت این منطقه را در معادلات تجاری بین المللی کشور، چند برابر می‌کند.

وی کاهش زمان و هزینه مبادلات کالا میان کشورهای اروپایی و جنوب آسیا را از مزایای کریدور شمال جنوب اعلام و تصریح کرد: دارا بودن بندری با ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال و در دست اجرا بودن پروژه مجتمع بندری کاسپین با ظرفیت ۱۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال از دیگر مزیتهای منطقه آزاد انزلی است.

به گفته وی این مزایا وقتی با طرح اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد، بیانگر عزم جدی ایران برای فعال سازی کریدور شمال جنوب است.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی شروع به کار تالار اختصاصی بورس کالای این منطقه را حلقه تکمیل کننده مزیتهای منطقه متبوع خود عنوان و اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی بهار سال آینده میزبان اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی این اجلاس را فرصت مناسبی برای توسعه همکاریهای منطقه‌ای دانست و بر همین اساس ضمن دعوت از اعضای اتحادیه الکترونیک بین بورسی برای حضور در این اجلاس، از هر گونه گسترش همکاری در حوزه‌های مرتبط با بورس در سطح داخلی و بین المللی استقبال کرد.

یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران و حسین پناهیان مدیرعامل بورس کالای کشور، سخنرانان دیگر این اجلاس در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از تالارهای بورس فعال کشور، بر لزوم توسعه تعاملات و استفاده از این ظرفیت جدید بورس‌های کشورهای عضو اتحادیه از این بورس کالا تاکید کردند.

دومین اجلاس اتحادیه الکترونیک بین بورسی مشتمل بر بورس کالای کشورهای روسیه، بلاروس، قرقیزستان، اوکراین، ترکمنستان و ایران به مدت سه روز از ۲۴ تا ۲۶ آبان به میزبانی بورس کالای کشور در تهران در حال برگزاری است.

در اجلاس افتتاحیه علاوه بر مدیران بورس کشورهای عضو، مدیرعامل بورس کالای ایران، حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و مدیران کارگزاریهای بورس کشور حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز