خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد:

ضرورت توجه به تاثیر جشنواره فیلم رشد در فرهنگ عمومی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۹۰

چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در گیلان از ۲۳ لغایت ۲۹ آبان ماه در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموز ش و پرورش گیلان بر ضرورت توجه به میزان تاثیرگذاری جشنواره فیلم رشد در فرهنگ عمومی، علمی، اجتماعی، سیاسی و دینی جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان، با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد تأثیر بسزایی در فرهنگ عمومی، علمی، اجتماعی، سیاسی و دینی جامعه دارد، اظهار کرد: فیلم رشد زمان مطالعه مواد درسی را کاهش می‌دهد و به گسترش دانش پایه متداول در میان دانش آموزان کمک می‌کند. قوه ادراک و مباحثه دانش آموزان را افزایش می‌دهد. سبب تطابق بیشتر انواع روش‌های یادگیری می‌شود و اشتیاق و انگیزه دانش آموزان را افزایش می‌دهد همچنین کارایی معلم را ارتقا می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان به اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد اشاره و تصریح کرد: آشنایی، انتخاب و معرفی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی از سراسر جهان، بهره گیری از توانایی‌های صنعت سینما در آموزش و پرورش و نقش مؤثر آن در پیشبرد فرایند یاددهی و یادگیری، تبادل فرهنگی و هنری بین کشورهای مختلف دنیا و جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه فیلم‌های آموزشی و تربیتی از نظر کمی و کیفی در سطح کشور و تشویق هنرمندان برجسته ایران و سایر کشور‌ها به تهیه ساخت فیلم‌های علمی - آموزشی و تربیتی، آگاهی از تحول و نوآوری‌های علمی - آموزشی و تربیتی کشورهای جهان، ایجاد ارتباط متقابل بین تولیدکنندگان فیلم‌ها و برنامه‌های علمی و آموزشی و تربیتی با علاقه مندان و خواستاران امتیاز فرهنگی این نوع آثار و توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در فرایند برنامه درسی برای تحقق بسته آموزشی به جای کتاب درسی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

حاجتی در مورد گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره افزود: شرکت کنندگان در گروه فیلم‌های علمی، مستند، انیمشین گروه فیلم‌های تربیتی - داستانی کوتاه و گروه فیلم‌های تربیتی - داستانی بلند می‌توانند حضور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز