خبرگزاری کار ایران

محمدحسین رجبی‌دوانی:

خواص خط‌ دهندگان به افکار عمومی جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۹۴

خواص خط‌ دهندگان به افکار عمومی جامعه هستند و ملاک‌ها و معیارهای آنان در دوره‌های مختلف با توجه به فرهنگ‌های مختلف متفاوت است.

محمدحسین رجبی‌دوانی پیش از ظهر امروز در همایش «نقش خواص در شکل‌گیری حادثه کربلا، تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت جایگاه و پایگاه اجتماعی خواص در جامعه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، وی اظهار کرد: خواص به عنوان نخبگان جامعه قشری از افراد سر‌شناس هستند که به سبب شخصیت و موقعیت و ارزش‌های هر جامعه مورد احترام توده‌های عادی مردم محسوب می‌شوند.

این استاد تاریخ اسلام، خواص را خط‌دهندگان به افکار عمومی جامعه دانست و گفت: ملاک‌ها و معیارهای خواص در دوره‌های مختلف با توجه به فرهنگ‌های مختلف متفاوت است.

وی برخی از ویژگی‌های خواص جامعه در صدر اسلام را برشمرد و افزود: در آن زمان افرادی که مورد احترام، خطیب، سخاوتمند و به لحاظ سنی مسن بودند بیشتر مورد احترام مردم قرار می‌گرفتند.

رجبی‌دوانی با اشاره به تاثیر فراوان خواص در شکل‌گیری رسالت پیامبر(ص) تصریح کرد: دشمنی سرکرده‌های قبایل و پیامبر(ص) موجب شد که کار پیامبر در مکه موفقیت‌آمیز نباشد و ایشان با هجرت به مدینه رسالت خود را دنبال کند.

وی به تشکیل دولت اسلامی پیامبر در مدینه اشاره کرد و یادآور شد: دلیل توفیق پیامبر(ص) در مدینه به سبب همراهی و وجود خواص با ایشان بود.

وی دانشگاهیان و روحانیت را خواص امروز جامعه نامید و متذکر شد: از خدا بخواهیم به ما بصیرتی دهد که موقعیت حساس جامعه را بشناسیم و به موقع عمل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز