خبرگزاری کار ایران

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان عنوان کرد:

تاثیرگذاری بازخوانی واقعه کربلا در زمان حاضر بر پیشبرد اهداف انقلاب

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۶۲

بصیرت افزایی خواص از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری در حال حاضر است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان گفت: مطالعه، تحلیل و تطبیق بازخوانی واقعه کربلا با زمان حاضر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام علی کریمیان امروز در همایش «نقش خواص در واقعه کربلا» با اشاره به اهمیت بازخوانی وقایع و حوادثتاریخی اظهار کرد: باید برای بررسی حوادثتاریخی نگاهی چند جانبه داشت و از جنبه‌های مهم و تاثیر گذار ان را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه گاهی حادثه تاریخی از نظر خوانندگان و مخاطبان تنها از نظر بیان و تعریف مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: مطالعه و بازخوانی واقعه کربلا باید با اهداف گسترده تری صورت گیرد.

این مسئول به اهمیت بازخوانی صحیح واقعه کربلا به جهت داشتن تحلیل‌ها و برداشت‌های فراوان اشاره کرد و گفت: واقعه کربلا به جهت بزرگی و تاثیرگذاری همواره مورد تحریف و دروغ‌هایی واقع شده که این امرممکن است امکان ایجاد تحلیل‌های اشتباه در این زمینه را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: با مطالعه و تحلیل درست باید واقعه کربلا را شناخت و به دیگران نیز شناساند.

کریمیان مطالعه و تحلیل وقایع تاریخی به ویژه کربلا را تنها کافی ندانست و گفت: تکلیف ما در این عصر تنها بازخوانی و تحلیل درست از این ماجرا نیست بلکه باید با تطبیق محورهای آن با عصر حاضر در پیشرفت اهداف اسلامی تاثیرگذار بود.

وی کربلا را یک اتفاق بزرگ و زمینه ساز پیدایش یک تمدن دینی خواند و ادامه داد: اگر در زمینه مطالعات و تحلیل‌ها درست انجام شوند ولی به مقوله تطبیق توجهی نشود دغدغه‌ها و منویات ائمه اطهار اجرا نخواهند شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان دشمن‌شناسی، جریان‌شناسی در زمان‌های مختلف به ویزه زمان حال را از جمله مراحل تطبیق برشمرد و گفت: امروز بسیاری از افراد و خواص بعد از ماجرای فتنه ۸۸ از تطبیق زمان حاضر با کربلا مخالفت می‌کنند و از این امر نگران هستند.

وی بابیان اینکه بصیرت افزایی خواص از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حال حاضر است اظهار کرد: شخصیت‌های تاریخی همواره در طول زمان دوبراه تکرار می‌شوند و این امر باید مد نظر خواص قرار گیرد و یزید زمان خود را بشناسند.

کریمیان تطبیق بازخوانی واقعه کربلا با زمان حاضررا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تاثیرگذار است و گفت: برای پیرشفت در مسیر انقلاب نیازمند بهره گیری از عبرت‌های عاشورایی هستیم.

در این همایش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌مندی از عبرت‌های عاشورا در زندگی و پیوند زندگی روزمره با معنویت و یاد خدا و دوری از دنیا طلبی و دنباله روی از شهوات نفسانی پخش شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز