خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت در مجلس:

واردات بی‌رویه برنج به تولیدکنندگان داخلی آسیب می‌رساند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۲۰

واردات برنج باید منطقی و به موقع باشد چرا که در اثر واردات بی‌رویه، تولیدکنندگان داخلی به شدت دچار آسیب می‌شوند.

غلامعلی جعفرزاده به تولید محصول برنج و چای در گیلان اشاره کرد و افزود: این دو محصول راهبردی نقش مهمی در اقتصاد استان گیلان دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، وی همچنین به توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی استان تاکید کرد و اظهارداشت: خرید تضمینی برنج و افزایش ۹۰ درصدی تعرفه واردات برنج دو گام مثبت در راستای حمایت از کشاورزان در سال جاری بوده است.

نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف سالانه برنج ایران سه میلیون تن است که دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰۰ هزار تن برنج باید از طریق واردات تامین شود، افزود: از این میزان ۲۰۰ هزار تن به جهت ذخیره سازی و بقیه برای جبران کمبود تولید داخلی خواهد بود.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه واردات برنج باید منطقی و به موقع باشد، اظهارداشت: واردات یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج در سال یک واردات اضافی و غیر منطقی است.

وی با یاد آوری اینکه واردات برنج کماکان نباید در زمان برداشت محصو ل بلکه چند ماه بعد از برداشت محصول باشد، گفت: واردات باید بر اساس نیاز جامعه باشد.

نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: برای حمایت جدی از کشاورزان و خودکفایی محصول تعرفه واردات برنج باید به عدد ۱۵۰ برسد.

وی در ادامه با تصریح اینکه خرید تضمینی باید با قیمت مناسب باشد، یادآورشد: تبدیل کودشیمیایی به کود آلی، توسعه تجهیز اراضی و غیره از دیگر انتظارات بخش کشاورزی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز