خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان چای کشور:

کارخانه دار چای نیاز به حمایت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۴۹

با تقویت محصول چای در دو استان گیلان و مازندران که از نرخ بیکاری بالا رنج می‌برند، می‌توان با امور دیگر وابسته اشتغال را نیز مد نظر قرار داد.

رییس سازمان چای کشور گفت: صادرات چای به روسیه برای ما یک فرصت است.

به گزارش ایلنا، روزبهان گفت: موضوع چای را باید به‌صورت فرایندی وابسته یا کیج ببینیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی باید در زمینه بازارهای جدید، بازارداری و حفظ بازار موجود اقدام کنند، ادامه داد: در بحثچای تحقیقات بازار و بازار‌شناسی، بازاریابی یا مارکتینگ بسیار مهم است بلکه باید به جنبه‌های عملی و علمی آن توجه داشته باشیم و فقط به عرضه محصول توجه نکنیم.

دکتر روزبهان ادامه داد: شرایط جدید، الزامات جدید می‌آورد و در الزامات جدید باید با تفکر جدید جلو رفت، از همین رو ما در بحثجدید احساس کردیم، کیفیت را باید از باغ چای شروع کنیم و در این راستا برنامه جامع اصلاح باغات را ازطرح به‌زراعی آغاز می‌کنیم.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: همیشه این بحثبوده که ماده اولیه خوب می‌تواند محصول خوب تولید کند. لذا باغات نیازبه هرس، جوانسازی و دیگر عملیات به زراعی دارد و امسال دولت مبلغ ۶۰میلیارد تومان اعتبار در این خصوص درنظرگرفته تا به اشکال مختلف به کشاورزان چایکار درراستای ارتقای کیفی محصول پرداخت شود.

وی افزود: در این برهه به فکرتوسعه باغات نیستیم، بلکه به فکر حفظ باغات چای موجود هستیم و تمام سیاست وبرنامه ریزی ما درراستای حفظ باغات موجود است.

دکتر روزبهان گفت: با توجه به اینکه دو استان گیلان و مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی تنها مناطق مستعد کشت چای در کشور هستند، لذا حمایت از این محصول باید مضاعف شود. ضمن آنکه با تقویت این محصول در دو استان که از نرخ بیکاری بالا رنج می‌برند، می‌توان با امور دیگر وابسته اشتغال را نیز مد نظرقرارداد.

وی خاطر نشان کرد: همین برنامه را در ارتباط با صنعت داریم. باید دانش و تکنولوژی جدید را بکار گرفت و در همین راستا کارخانه دار نیاز به حمایت دارد و ما شدیدا از مجموعه سرمایه گذاری در صنعت حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه سخنانش به بحثاستانداردسازی اشاره کرد و گفت: باید بحثاستانداردسازی حتما جدی گرفته شود و شرایط مناسب را برای استاندارد سازی فراهم کرد.

رئیس سازمان چای کشور همچنین صادرات چای را برای برخی کشورهای حاشیه از جمله روسیه یک فرصت دانست و با بیان اینکه روسیه که یکی از وارد کننده‌های بزرگ چای است و با توجه به تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه روسیه انجام داده روسیه هم اتحادیه اروپا را تحریم کرده است.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: بزرگ‌ترین وارد کننده چای جهان، همسایه‌های ما هستند. روسیه وارد کننده سوم تا چهارم و پاکستان وارد کننده اول است که از این فرصت‌ها بخوبی استفاده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه بازرگانی یکی از وظایف ما درسازمان چای کشور، قانونمند کردن شرکت‌ها و حمایت از برندهای مشهور است و نظرما این است که این برند محصول ازکشورمان شروع و سپس صادرکنیم.

دکتر روزبهان افزود: در راستای اعتلای صنعت چای، گام‌های موثری خواهیم برداشت و باید با برنامه‌ریزی مناسب به سمتی پیش برویم که۱۰۰درصد چای داخلی را تولید کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز