خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

هنرهای تجسمی کشور، ۲۸ استاد گیلانی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۰۹

هم‌اکنون تابلوهای بسیاری از این ۲۸ هنرمند گیلانی هنرهای تجسمی وجود دارد که با ارزش میلیاردی در موزه عباسی تهران نگهداری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۲۸نفر از ۳۵ استاد برجسته هنرهای تجسمی کشور، گیلانی هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در جمع هنرمندان این استان در مورد پروژه مجتمع فرهنگی آستارا گفت: هم اکنون یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۲۲ اختصاص یافته و منتظر هستیم براساس موافقت‌نامه‌ای ادامه این پروژه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ۲۸ نفر از ۳۵ استاد برجسته هنرهای تجسمی کشور گیلانی هستند، افزود: گیلان متأسفانه از داشتن موزه هنرهای معاصر محروم بوده در حالی که ساخت موزه هنرهای معاصر استان در سال ۵۵ مطرح شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: به هنگام فعالیت خود در این اداره کل نشستی با شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در مورد موزه هنرهای تجسمس برگزار شد و با بازدیدی از ساختمان شماره یک شهرداری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه همچنین نشستی با مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و از وی خواسته شد تا به همراه استاد محجوبی که یکی از چهره‌های شاخص هنرهای تجسمی کشور و گیلان بوده بازدیدی از ساختمان شماره یک شهرداری داشته باشند، ادامه داد: به دنبال این بازدید قول مساعد داده شده این ساختمان به موزه هنرهای تجسمی اختصاص یابد.

فاضلی افزود: علاوه‌بر این جلسه‌ای نیز با حضور همه اعضای شورای اسلامی شهر رشت در کمیسیون فرهنگی برگزار شده و همگی حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند که با تصویب قانون این طرح در شورا فعالیت‌های مورد نظر در این باره آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون تابلوهای بسیاری از این ۲۸ هنرمند گیلانی هنرهای تجسمی وجود دارد که با ارزش میلیاردی در موزه عباسی تهران نگهداری می‌شود و در صورت افتتاح موزه هنرهای تجسمی گیلان همه این هنرمندان فاخر که شهرتی جهانی دارند قول داده‌اند به هنگام افتتاح این پروژه حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: هم‌اکنون ۲۲ انجمن فرهنگی و هنری در گیلان فعال بوده و به عنوان بازوان اجرای این اداره کل عمل می‌کنند به‌طوری‌که مجتمع‌های فرهنگی ما در اختیار این انجمن‌ها قرار دارد تا فعالیت‌های خود را در آن انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز