خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس:

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۷۱

با این روند نمی‌توان کشاورز را مجاب کرد در روستا بماند و به تولید بپردازد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس، بر ضرورت تقویت بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان خلاف قانون است. زیرا تولید از صفر تا ۱۰۰ معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و تبدیل شالی به برنج جزو پروسه تولید به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، محمدحسین قربانی با اعلام این مطلب، محور توسعه گیلان را کشاورزی دانست و گفت: توسعه کشاورزی استان در گروه سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت هاست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی به بحثبرنج اشاره کرد و افزود: نیاز مصرفی کشور به برنج بر اساس سرانه دو میلیون و ۷۰۰ تن است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ استان کشور در تولید برنج نقش دارند، تصریح کرد: به همت شالیکاران سالانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج در ایران تولید می‌شود.

قربانی واردات بی‌رویه را عامل نابودی تولید داخلی دانست و اذعان داشت: سال گذشته از مبادی رسمی فقط یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن برنج وارد کشور شد و لطمات جبران ناپذیری به پیکره کشاورزی کشور به ویژه گیلان وارد کرد.

وی گفت: سال گذشته قیمت هر کیلو گرم برنج در زمان برداشت، هفت هزار تومان بود. در صورتی که امسال با توجه به افزایش ۳۰ درصدی تورم و همچنین افزایش هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و نهادهای کشاورزی قیمت هر کیلو گرم برنج ۳۰ درصد کمتر از سال گذشته یعنی پنج هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رفت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با این روند نمی‌توان کشاورز را مجاب کرد در روستا بماند و به تولید بپردازد.

وی تصریح کرد: متاسفانه اکنون ۳۰ درصد مردم در روستا‌ها و بقیه در شهرها‌ها ساکن هستند در صورتی که اوائل انقلاب ۷۰ درصد مردم در روستا‌ها ساکن بودند.

قربانی بر ضرورت تقویت بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان خلاف قانون است چرا که تولید از صفر تا ۱۰۰ معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و تبدیل شالی به برنج جزء پروسه تولید به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز