خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در همایش روسیه مطرح کرد:

ایجاد ساخت و سازهای جدید شهری در گیلان و آستراخان

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۳۲۲

نجفی شرایط کنونی برای توسعه روابط دو طرف را بسیار خوب عنوان کرد که باید از آن، برای افزایش مبادلات تجاری نهایت بهره را برد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر، زمینه برای توسعه بیش از پیش روابط گیلان و آستراخان روسیه فراهم است گفت: گیلان امکان تهیه و صدور مصالح ساختمانی را داراست و در مقابل می‌تواند از توانمندی‌های فنی و مهندسی و امکان تشکیل کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری مشترک برخوردار شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در همایش تجاری ایران و روسیه که در آستراخان برگزار شد، با اشاره به راهبرد مهم سران دو کشور برای گسترش روابط دو طرف و نیز جایگاه روسیه در تعاملات ایران گفت: سرزمین ایران اسلامی، در گذر تاریخی همواره تعاملات سازنده و اثربخشی با کشورهای همسایه داشته و از این نظر روسیه به عنوان یکی از شرکای دیرینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی شرایط کنونی برای توسعه روابط دو طرف را بسیار خوب عنوان کرد که باید از آن، برای افزایش مبادلات تجاری ‌‌نهایت بهره را برد.

نجفی افزود: از آنجائیکه گسترش همکاری‌های ایران و روسیه به عنوان راهبرد مهم از طرف سران دو کشور ابلاغ شده؛ از اینرو، مسئولیت ما را به عنوان استان‌های همجوار در این بخش سنگین‌تر می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به گشایش نمایشگاه‌های تخصصی در دو کشور از جمله نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در آستراخان که با محوریت اتاق بازرگانی گیلان گشایش یافته، گفت: برگزای نمایشگاه‌های تخصصی در دو کشور می‌تواند ضمن ایجاد حلقه‌های ارتباطی بین بخش‌های خصوصی، به معرفی کالا‌ها و خدمات دو طرف کمک شایانی کند.

نجفی به میزان کم مبادلات تجاری ایران و روسیه در مقابل ظرفیت‌های بی‌نظیر دو کشور اشاره و اضافه کرد: هم اکنون حدود ۲۰۰ شرکت ایرانی در آستراخان به ثبت رسیده که اگر به خوبی از این ظرفیت‌ها بهره گیری شود، گسترش روابط سازنده ایران با محوریت گیلان و فدراسیون روسیه با محوریت آستراخان تسهیل می‌شود.

وی یکی از اهداف سفر خود به آستراخان را، رفع موانع افزایش این ارتباطات عنوان کرد و گفت: در نشست‌هایی که تاکنون برگزار شده در مورد موضوعات مختلف، رایزنی و مذاکره کرده‌ایم تا مؤلفه‌های مشترک در مسیر صحیح خود شکل بگیرد.

نجفی با تشریح توانمندی‌های گیلان، با بیان اینکه این استان می‌تواند مبنای روابط بهتر با آستراخان باشد، گفت: تولید محصولات کشاورزی از زراعی، باغی، شیلاتی از جمله فعالیت‌های مشترکی است که در دو منطقه رایج است بنابراین، ایجاد و گسترش مبادلات تجاری محصولات کشاورزی بین طرفین یکی از زمینه‌های همکاری قلمداد می‌شود.

وی به ساخت و سازهای جدید شهری در گیلان و آستراخان اشاره کرد و گفت: گیلان امکان تهیه و صدور مصالح ساختمانی را داراست و در مقابل می‌تواند از توانمندی‌های فنی و مهندسی و امکان تشکیل کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری مشترک برخوردار شود.

استاندار گیلان ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم‌های سرمایه گذاری و بنادر مشترک در استفاده از تجهیزات و ظرفیت‌های بندری کشورهای منطقه راهگشاست.

نجفی به تلاش روسیه برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در آستراخان اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی در این زمینه می‌تواند همکاری‌های مناسبی را با آستراخان داشته باشد.

در همایش تجاری ایران و روسیه حدود ۲۰۰ نفر از تجار ایران و روسیه حضور داشتند.

استاندار گیلان همچنین، در آخرین برنامه سفر کاری‌اش به آستراخان از بندر سالیانکا بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز