خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

ایران در جایگاه بالای علمی و تخصصی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۰۹

رشد مقالات علمی ایران ۱۵ درصد از حد جهانی بیشتر است.

رییس شورای شهر تهران گفت: در کشورهای دنیا خیلی راحت هر کتاب و مقاله‌ای را در اختیار دانشجویان ایرانی قرار نمی‌دهند ‌اما ما خودمان را ساختیم و آنچه که ما به آن تکیه می‌کنیم ایمان، رهبری و سلاح شهادت است.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران‌ امروز، در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی رشت که در مسجد ولیعصر این مرکز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، ‌ اظهار کرد: هر انقلابی سه رکن دارد که ایدئولوژی، مکتب و تفکر رکن اول هر انقلابی است، ‌ انقلاب‌های معروف دنیا شامل انقلاب کبیر فرانسه، ‌ چین، کوبا، الجزایر و روسیه هستند که پس از اینها انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد که در سیره و روش قابل قیاس نیست.

وی افزود: فلسفه و ایدئولوژی انقلاب‌های معروف دنیا مارکسیسم بوده است اما انقلاب اسلامی ایران مکتب آن اسلام بوده و تفکر اسلامی داشته است، رکن دوم هر انقلابی، رهبری آن است و همه انقلاب‌های مذکور، رهبر و مدیری توانمند داشتند که هدایت آن را به عهده داشته است.

چمران با اشاره به اینکه اکنون ما در جایگاه بالای علمی و تخصصی قرار داریم، گفت: در برخی علوم نظیر نانوتکنولوژی و انرژی هسته‌ای جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، ‌ رشد مقالات علمی ما در دنیا ۱۵ درصد از حد جهانی بیشتر است. ما اکنون سلاح‌هایی می‌سازیم که به اینها افتخار می‌کنیم و می‌بالیم اما تکیه نمی‌کنیم و خدا را شاکریم که چنین ذوق و هوشی به ما عطا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز