خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

سد شفارود رضوانشهر ۱۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۶۷

این سد قادر است ۴۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز محیط زیست را تأمین کند، ضمن آنکه ساخت این سد برای مهار و کنترل سیلاب های مخرب رودخانه شفارود به اجرا گذاشته شده است.

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۱۷درصدی پروژه سد شفارود منطقه پونل رضوانشهر گفت: تکمیل این پروژه بزرگ اقتصادی از محل فاینانس معادل هشت هزار میلیارد ریال، شتاب می گیرد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، محمدعلی نجفی امروز در جریان بازدید از این پروژه در منطقه پونل رضوانشهر افزود: ساخت این سد برخلاف وجود موانع تاکنون رو به پیشرفت است که باید شتاب بیشتری بگیرد و پیش بینی می شود طی مدت دو سال آینده، افتتاح و به بهره برداری برسد.

به گفته استاندارگیلان؛ سد شفارود بزرگترین سد بتونی غلتکی کشور در شش کیلومتری غرب مرکز شهرستان برای تأمین آب شرب رضوانشهر و پره سر و تعدادی از روستاهای منطقه و آب کشاورزی ۱۱هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و تأمین آب صنعت و معدن و شرکت عظیم چوب و کاغذ ایران(چوکا) و تولید ۳۸ گیگاوات ساعت انرژی برقآبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این سد قادر است ۴۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز محیط زیست را تأمین کند، ضمن آنکه ساخت این سد برای مهار و کنترل سیلاب های مخرب رودخانه شفارود به اجرا گذاشته شده است.

نجفی در ادامه با تاکید بر اینکه از زمان آغاز دولت تدبیر و امید، اجرای پروژه های زیربنایی و عمرانی نیز با اهداف تعیین شده فعال شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه متاسفانه به دلیل عدم تأمین منابع مالی برغم اینکه طرح مطالعاتی آن از گذشته به پایان رسیده بود، اجرایی نشد که اکنون با درایت دولت یازدهم و تأمین اعتبار این پروژه بصورت فاینانس شاهد اجرای آن هستیم.

استاندار گیلان با تقدیر از فرماندار رضوانشهر و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان به جهت پیگیری های مستمر برای اجرای پروژه های مختلف بیان کرد: رضوانشهر بدلیل واقع شدن در یک نقطه مرکزی در غرب گیلان، نقش تعیین کننده ای در بخش های مختلف بویژه اقتصادی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز