خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن وتجارت گیلان:

توسعه فرش دست باف موجب افزایش اشتغال پایدار در گیلان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۹۴

توسعه فرش دست بافت در گیلان فرصتی برد - برد است تا علاوه بر ایجاد اشتغال جدید شاهد افزایش درآمد خانوار ها باشیم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن وتجارت گیلانگفت: توسعه فرش دست باف در گیلان می تواند منجر به افزایش اشتغال پایدار در استان شود.

مجید زیرک در گفتگو با خبرنگار ایلنا،معرفی طرح وبرند مشخص، تأمین مواداولیه مرغوب، برگزاری نمایشگاه های ملی وبین المللی، فراهم کردن زمینه های صادرات فرش دستباف را از مهم ترین تعهدات این سازمان عنوان کرد و گفت: در راستایاجرای این تعهدات که در حال انجام است مقرر شده تا از ساختمانهای بلا استفاده اداره کل فنی و حرفه ای گیلان برای ایجاد کارگاههای فرش استفاده کنیم و به همین منظور در آبان ماه سالجاری یکی از ساختمان های این اداره کل در نصیر محله شهر ستان شفت تحویل گرفته شد و هم اکنون ۲۰نفر در این کار گاه به بافتن فرش مشغولند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته اغلب بافندگان فرش دست باف گیلان فقط تابلو فرش می بافتند، اضافه کرد: در این کارگاه فرش های سه متری، شش متری، ۲۴متری و ۴۰متری در حال بافت است.

زیرک با اشاره به اینکه توسعه فرش دست باف در گیلان می تواند منجر به افزایش اشتغال پایدار در استان شود، تصریح کرد: برای بافندگان خانگیایجاد این شغل فقط ۵ میلیون تومان نیاز است.

وی ادامه داد: ما به سوی صادرات فرش دست بافت گیلان حرکت می کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز