خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان:

برگزاری گرامی داشت میرزا در یکصد مدرسه گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۰۵

این مراسم شامل برپایی نمایشگاه، مسابقات کتابخوانی، یادواره میرزا، نمایشگاه عکس و سایر است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان گفت: یکصد مراسم گرامیداشت میرزا کوچک خان و نهضت جنگل توسط دانش آموزان گیلانی در یکصد مدرسه استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، اسماعیل جانعلی پور، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان امروز در جمع خبرنگاران میرزا کوچک را اسوه غیرت و فداکاری دانست و اظهارکرد: زندگی این شهید روحانی از شروع جنبش و نهضتش در گیلان با روحیات آزادگی، آزادیخواهی، عدالتجویی و روح حماسی عجین شده بود.

جانعلی پور با بیان اینکه نهضت جنگل از حمایت قوی مردمی برخوردار بود تصریح کرد: با وجود همه فداکاری‌های میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش و نهضت جنگل آنچنان که شایسته است در کشور به ویژه گیلان شناخته شده نیست.

وی در ادامه از اجتماع متمرکز دانش آموزان گیلانی برای گرامیداشت میرزا کوچک و نهضت جنگل خبرداد و اذعان کرد: این اجتماع با حضور ۵۰۰ دانش آموز پسر در راستای الگودهی شخصیت و زندگی میرزا ۱۳ آذر برگزار می‌شود.

جانعلی پور اظهارکرد: همچنینی همزمان با هفته مقارن با شهادت میرزا یکصد مراسم گرامیداشت میرزا کوچک در یکصد دبیرستان استان به همت مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی نوع برنامه‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: این مراسم شامل برپایی نمایشگاه، مسابقات کتابخوانی، یادواره میرزا، نمایشگاه عکس و سایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز