خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان رازی رشت خبر داد:

پیوند ۴ بیمار دیالیزی از ۸ بیمار مغزی در رشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۸۰

در بیمارستان رازی رشت عملاً واحد اهدای عضو در گیلان برای پیوند کلیه راه‌اندازی شده و در مدت یک ماه گذشته پیوند کلیه از ۴ بیمار مرگ مغزی برای ۸ بیمار انجام شده است.

رئیس مرکز آموزشی‌درمانی رازی رشت از راه اندازی واحد اهدای عضو در بیمارستان رازی رشت خبر داد و گفت: تاکنون۴ بیمار دیالیزی از ۸ بیمار مغزی پیوند شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس امیرعلوی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماران کلیوی در گیلان، اظهار کرد: اخیراً توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیر واحد بیماری‌های خاص استان اقدام‌های موثری درباره نوسازی دستگاه‌های دیالیز صورت گرفته و اقدام‌های دیگری در برنامه ساماندهی واحد دیالیز در حال پیگیری است.

رئیس بیمارستان رازی رشت گفت: با سیاست‌های جدید وزارت بهداشت و حمایت بی‌دریغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وجود مضیقه مالی اعتبارات امکانات لازم برای راه‌اندازی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز رازی رشت تامین شد.

به گفته وی، در بیمارستان رازی رشت عملاً واحد اهدای عضو در گیلان برای پیوند کلیه راه‌اندازی شده و در مدت یک ماه گذشته پیوند کلیه از ۴ بیمار مرگ مغزی برای ۸ بیمار انجام شده است.

امیرعلوی با تصریح بر اینکه فرهنگ‌سازی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: بیماران مرگ مغزی می‌توانند با جان ۸ نفر را نجات دهند و این موهبت الهی است.

وی میزان مرگ مغزی در گیلان را نسبت به استان‌های دیگر کشور بیشتر دانست و یادآور شد: باید در بحثتروما و ترافیک اقدام‌های اساسی صورت گیرد، اما فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو کمک قابل توجهی به بیماران کلیوی و دیگر بیماران دچار نارسایی کبد، قلب، ریه و سوختگی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز