خبرگزاری کار ایران

این تفاهم نامه امروز در استانداری گیلان امضاء شد:

اجرای طرح توانمند سازی مهارتی با رویکرد اشتغال پایداردر گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۱۹

جلب مشارکت فعالین اقتصادی کشور در توسعه اشتغال پایدار گیلان، از اهداف مهم تفاهمنامه امروز است.

امروزدر استانداری گیلان تفاهم نامه اجرای طرح توانمند سازی مهارتی با رویکرد اشتغال پایدار توسط دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان و دکتر کوروش پرند رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امضاء شد.

به گزارش خبرنگارایلنا از رشت، این تفاهم نامه در جهت تحقق اهداف ارتقای توانمندیهای علمی، مهارتی و تولیدی خانوارها به خصوص خانواده های روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری امضاء شد.

کیفیت بخشی به دانش فنی و حرفه ای و ارتقای توانمندیهای مهارتی جامعه مولد گیلان و بهره مندی هر چه بیشتر گیلانیان از فرصت های آموزشی، دسترسی به فرصت های شغلی مناسب و همچنین بالابردنبهره وری تولید ات گیلان بر اساس بند " و " ماده ۱۹۴قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور از دیگر اهداف امضاء این تفاهم نامه است.

توانمند سازی و توسعه اشتغال به خصوص در بخش مشاغل خانگی در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی از موضوعات مهم این تفاهم نامه است که اجرای آن با هماهنگی وحمایت دستگاههای اجرایی استان محقق خواهد شد.

جلب مشارکت فعالین اقتصادی کشور در توسعه اشتغال پایدار گیلان، استفاده از تمامی امکانات قابل حصول در جهت توانمندسازی و اشتغال به خصوص در مناطق روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته استان از اهداف مهم تفاهمنامه امروز است.

در این تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای کشور متعهد شده نیاز سنجی آموزش و ظرفیت های مورد نیاز استان را شناسایی کند و به منظور توانمند سازی جامعه هدفآموزش های مهارتی ارائه دهد.

ایجاد بستر لازم جهت ارتباط با شبکه کار آفرینان کشوری با کار آفرینان گیلان به منظور ایجاد و توسعه کسب و کار باهدف ظرفیت سازی اشتغال و جلب مشارکت صندوق مهر امام رضا(ع) جهت تامین تسهیلات مورد نیازطرح از دیگر تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این تفاهم نامه است.

استانداری گیلان نیز در این تفاهم نامه متعهد شد در دستگاههای استانی برای اجرای این طرح هماهنگی ایجاد کند.

تشکیل دبیرخانه اجرایی با حضور نمایندگان دستگاههای منتخب استان جهت سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و نظارت به منظور تحقق اهداف تفاهم نامه، شناسایی ظرفیت های اشتغالزایی استان در زمینه فعالیت کار آفرینان، در اولویت قراردادن منابع تسهیلاتی استان به منظور توانمند سازی جامعه هدف، هماهنگی به منظور ایجاد تعامل بین کار آفرینان کشوری و استان از دیگر تعهدات استانداری گیلان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز