خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفار گیلان:

۶۶ درصد جمعیت روستایی گیلان از آب شرب بهره‌مند هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۲۲

شاخص برخورداری روستاهای این استان از شبکه آب روستایی ۸۱ درصد است.

مدیرعامل آبفار گیلان گفت: ۶۶ درصد جمعیت روستایی گیلان از آب شرب بهره‌مند هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی فرامینی عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه فناوری گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آبرسانی روستایی در گیلان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی داشتیم که در هفته دولت و دهه فجر فعالیت آبرسانی را به جمع‌بندی برسانیم.

وی با بیان اینکه در هفته دولت ۲۸ روستا برای آبرسانی آماده شد، افزود: سقف اعتباری آن حدود ۱۳ میلیارد تومان بود که از فعالیت‌های سال گذشته صورت گرفته و ادامه این آبرسانی در دهه فجر امسال انجام می‌شود.

مدیر عامل آبفار گیلان ادامه داد: با شتاب اعتبارات تعداد روستاهای گیلان برای آبرسانی در دهه فجر بیشتر از روستاهای هفته دولت است.

این مسئول ظرفیت‌سازی از منابع غیردولتی را یکی از نگاه‌های جدید آب شرب روستایی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا بخشی از امور آبرسانی روستاها به بخش خصوصی واگذار می‌شود و این هدف را دنبال می‌کنیم.

فرامینی با بیان اینکه با این رویکرد جدید تعداد سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: با رویکرد جدید برخورداری از زیرساخت‌‌های مناسب برای زندگی خوب و با نشاط فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان شاخص برخورداری روستاهای این استان از شبکه آب روستایی را ۸۱ درصد ذکر کرد و گفت: ۶۶ درصد جمعیت روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز