خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

نظارت کامل بر کیفیت و وزن نان صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۸۹

پرونده نانوایی‌های متخلف به ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیون ریال، جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پرونده متخلفان به اداره کل تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل قانونی ارسال می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی منتظری اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار گیلان به این سازمان به دنبال افزایش نرخ نان و اهمیت این کالا در سبد مصرفی خانوار، تلاش در ارتقای کیفیت و عدم بروز تخلفاتی مانند کم فروشی و یا گرانفروشی در عرضه آن به شهروندان از مهم‌ترین اهداف ما در حوزه نظارت بر آن است و این مهم در سرلوحه برنامه‌های این سازمان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا نظارت کامل بر کیفیت و وزن نان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این مدت با نمونه برداری از نان‌های تولیدی که از نانوایی‌های سطح استان صورت گرفته است و ارسال نمونه‌ها جهت انجام آزمایش‌های کنترلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و شرکت غله، نتایج این آزمایش‌ها در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار داده می‌شود.

منتظری خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پرونده متخلفان به اداره کل تعزیرات حکومتی جهت سیر مراحل قانونی ارسال می‌شود.

وی گفت: در مدت یک هفته اخیر با انجام ۴۲۰ مورد بازرسی و دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان ۴۶ مورد منجر به تشکیل پرونده شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته در خصوص کم فروشی و تقلب، عرضه نان‌های سوخته و بی‌کیفیت، اضافه کردن کنجد به نان به صورت اجبار برای مشتری و عدم رعایت موازین بهداشتی ۳۲ مورد منجر به تشخیص کم فروشی و تقلب، ۲ مورد اضافه کردن اجباری کنجد و ۹ مورد منجر به تشخیص گرانفروشی و ۳ مورد منجر به تشخیص عدم رعایت موازین بهداشتی شدند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان گیلان تصریح کرد: پرونده نانوایی‌های متخلف به ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز