خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

شناسایی بیش از ۲۶ هزار دیابتی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۹۰

دیابت یا قند خون از جمله بیماری‌های است که در کشور رواج دارد و سالانه هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و یا قطع عضو می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی بیش از ۲۶ هزار دیابتی در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد رضا تقی پور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و ریس مرکز بهداشت و درمان گیلان امروز با اعلام این مطلب اظهار کرد: دیابت بر دو نوع اولیه و ثانویه است.

وی با بیان اینکه دیابت اولیه خود برسه نوع است گفت: دیابت نوع یک و دو و دیابت بارداری از جمله دیابت نوع یک است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان گیلان اظهار کرد: دیابت و عوارض آن در اغلب کشورها یکی از علل اصلی مرگ زود هنگام است.

وی با بیان اینکه عوارض قلبی و عروقی یکی از علل اصلی مرگ مبتلایان به دیابت است و در برخی از کشورها بیش از ۵۰ درصد مرگ‌هاست و از آنجا که بسیاری از بیماران بر اثر عوارض بیماری در گیلان فوت می‌کنند لذا آمار دقیقی از مرگ و میر در گیلان موجود نیست.

تقی پور به دیابت نوع یک اشاره کرد و افزود: در دیابت نوع یک عوامل ژنتیکی همراه با عوامل محیطی نقش دارند و این نوع دیابت بیشتر در فصل بهار و پاییز مشاهده میشود به خصوص با شروع مدرسه با ویروس‌های جدید بیشتر می‌شود.

وی به بیماری همه گیر که در دیابت نوع یک تاثیر دارند اشاره کرد و افزود: ویروس‌های کوکاکی، سرخجه و… بیماری‌های عفونی دیگری که در افزایش دیابت موثر است.

این مسئول از شناسایی بیش از ۲۶ هزار دیابتی در گیلان خبر داد و گفت: دیابت یا قند خون از جمله بیماری‌های است که در کشور رواج دارد و سالانه هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و یا قطع عضو می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز