خبرگزاری کار ایران

شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد؛

اعتراض صنفی ۱۲۹ کارگر کاشی گیلانا پس از نود پنج روز خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۱۸

«سرانجام در روز شنبه گذشته(۲۹ آذر) کارگران به اعتراض نودو پنج روزه خود خاتمه داند و فعالیت کارخانه کاشی گیلانا از سرگرفته شد».

منابع خبری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا از پایان اعتراض نودو پنج روزه ۱۲۹ کارگر این واحد صنعتی خبر می‌دهند.

یکی از کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر گفت: ‌سرانجام در روز شنبه گذشته(۲۹ آذر) کارگران به اعتراض نودو پنج روزه خود خاتمه داند و فعالیت کارخانه کاشی گیلانا از سرگرفته شد.

وی افزود: بازگشت به کار کارگران و شروع فعالیت کاشی گیلانا در حالی بود که پیش‌تر مسئولیت این واحد صنعتی دوباره به سهامدار سابق واگذار شده بود.

این کارگر ادامه داد: براساس جلسه‌ای که در تاریخ ۲۶ آذر ماه و با حضور هشت نفر از کارگران کاشی گیلانا در اداره صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگذار شد «آقای رسولی» کارفرمای سابق کارخانه کاشی گیلانا و دارنده حدود ۵۲ درصد ازسهام کارخانه بار دیگر مدیریت این واحد را را بر عهده گرفت.

به گفته این منبع خبری، ازمجموع ۱۷ ماه مطالبات معوقه ۱۲۹ کارگر کارخانه کاشی گیلانا تنها معادل یک ماه پرداخت شده است که آنهم از فروش بخشی از اموال کارخانه صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، پیش از این نیزکارگران این واحد صنعتی با فروش مقداری از کاشی‌های انبار شده، بیش از ۵ تن میوه درختان زیتون محوطه کارخانه، توانسته بودند مبلغ ناچیزی(۱۰۰ هزار تومان) از مجموع مطالبات حقوقی خود را دریافت کنند.

به گفته کارگران کاشی گیلانا براساس توافقی که میان آن‌ها و کارفرما صورت گرفته است، قرار است که میانگین تولید روزانه کارخانه تا ۲ هزار متر مربع کاشی افزایش یابد تا از این طریق امکان پرداخت مطالبات جاری و معوقه کارگران فراهم شود.

کارگران کاشی گیلانا به استناد این توافق مدعی هستند که از روز ۲۹ آذر تا به امروز(۶ دی ماه) در کارخانه کاشی گیلانا به طور میانگین روزانه حدود هزار و۶۵۰ متر کاشی تولید شده است کرده‌اند که برای بیشتر شدن این میزان باید مواد اولیه کاشی به موقع از سوی کارفرما تامین شود.

همچنین گفته می‌شود که کارفرما وعده پرداخت معوقات حقوقی کارگران را به شش ماهه دوم سال آینده(۹۴) موکول کرده است.

کارگران همچنین می‌گویند: قرار شده است ۷ ماه از معوقات بیمه‌ای کارگران این واحد تولید کننده کاشی از ماه جاری با توافق تامین اجتماعی به صورت اقساطی پرداخت شود.

این کارگران ادامه می دهند: با وجود همه مشکلاتی که در چند ماه گذشته با تعطیلی کارخانه متحمل شده‌اند از مسئولان استانی وشهرستانی می‌خواهیم برای تداوم تولید واشتغال کارگران کاشی گیلانا همه تلاش خود رابکار گیرند.

بنا بر اظهارات کارگران کاشی گیلانا، برخی مسئولان شهرستانی این همکاری را ندارند وبا شکایت برخی طلبکاران مالی کارخانه سریعا رای به توقیف اموال کارخانه می‌دهند که این اقدام مانع تولید می‌شود.

به گفته منبع ایلنا، با توجه به شرایط مالی کارگران کاشی گیلانا پس از ۱۷ماه تعویق حقوق، آنان می‌خواهند تا با همکاری مسئولان هر چه سریع‌‌تر به همه مشکلات این واحد پایان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز