خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان

از مهم ترین راهکارهای ایمنی احیای بافت فرسوده و مقاوم سازی آنها

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۸۷

ساختار مدیریت بحران در کلانشهرها به درستی طراحی شود تا در مواقع حادثه خود دچار بحران نشویم

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، مهندس خاوری در خصوص اهم مباحثمدیریتی بحران و ارکان مقابله با سوانح در کلانشهرها و عناصر تشکیل دهنده سیاست مدیریت سوانح گفت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی از اصول مهم مدیریت بحران است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

خاوری با اشاره به اینکه پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را از اصول مهم مدیریت بحران است، خاطر نشان کرد: آمادگی ارگانهای خدمات رسان در ساعت اولیه زلزله یا هر رخداد طبیعی بسیارحائز اهمیت است وباید مراکز درمانی بیمارستان ها ومدارس از چنان استحکامی برخوردار باشند که در مواقع رخداد حوادث، پایگاه مهمی برای امدادرسانی باشد.

وی با بیان اینکه کشور ایران روی مدار زلزله قرار دارد گفت: وقوع بلایای طبیعی امری اجتناب ناپذیر است که بر اساس شرایط اقلیمی ممکن است در هر جایی اتفاق افتد اما آنچه که مهم است در درجه اول مقاوم سازی سازه ها بر اساس استانداردهای بین المللی و سپس تدارک مناسب مدیریتی پس از رخداد حادثه است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در بحثمقاوم سازی، احیای بافت فرسوده و مقاوم سازی آنها را یکی از مهم ترین راهکارهای ایمنی عنوان کرد و افزود: باید ساختار مدیریت بحران در کلانشهرها به درستی طراحی شود تا در مواقع حادثه خود دچار بحران نشویم.

وی تصریح کرد: تجربه زلزله های گذشته، پایین بودن عمر بهینه ساختمان ها و نیاز به تعمیرات فراوان در طول دوره بهره برداری ساختمان اهمیت و رعایت استاندارها در ساخت و سازها را بیش از گذشته آشکار می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز