خبرگزاری کار ایران

رئیس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

میزان ارز تخصیصی به ازای هر عضو خانواده مرزنشین سالانه ۱۰۰ دلار است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۴۲

ساکنین بخش های تابعه ی ۹ شهرستان شامل رشت، انزلی، رضوانشهر، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، تالش و آستارا، بجز مرکز این شهرستان ها مشمول تعاونی های مرزنشینان استان هستند.

خانوارهای عضو تعاونی هایمرزنشینان گیلان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت تا پایان بهمن ماه و پرداخت ۸۵۰۰ تومان می توانند کارت هوشمند مبادلات مرزی خود را دریافت ‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آغاز دور جدید ثبت نام سرپرست خانوارهای گیلانی برای دریافت کارت هوشمند مبادلات مرزی در دفاتر پیشخوان دولت گفت: اعضاء تعاونی های مرزنشینان استان می توانند در ماه های دی و بهمن با مراجعه به مراکز دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

منوچهر صدفی با اشاره به عضویت بیش از ۱۴۷ هزار خانوار گیلانی در تعاونی های مرزنشینان استان گفت: در یک سال گذشته بیش از ۹۰ هزار خانوار گیلانی جهت دریافت کارت هوشمند مبادلات مرزی ثبت نام کرده اند و ۵۷ هزار خانوار نیز تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند.

وی افزود:مرزنشینان عزیز با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و پرداخت ۸۵۰۰ تومان می توانند کارت خود را دریافت ‌کنند.

صدفی تصریح کرد: ساکنین بخش های تابعه ی ۹ شهرستان شامل رشت، انزلی، رضوانشهر، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر، تالش و آستارا، بجز مرکز این شهرستان ها مشمول تعاونی های مرزنشینان استان می باشند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به احتمال فعالیت بازارچه مبادلات مرزی در انزلی و یا آستارا در آینده تصریح کرد: این کارت ها دارای اعتبار ۳ ساله هستند ومرزنشینانمی توانندبه ازای صادرات خود، وارداتی را به کشور صورت دهند که این واردات، معادل ارز تخصیصی به آنها است.

وی میزان ارز تخصیصی به ازای هر عضو خانواده مرزنشین را سالانه ۱۰۰ دلار ارز عنوان کرد.

گفتنی است شهرهای ساحلی، واقع در فاصله ی ۳۰ کیلومتری از نقطه ی صفر مرزی مشمول دریافت کارت مبادلات مرزی هستند وکلیه خدمات، تسهیلات و فرآیندهای مبادلات مرزنشینی صرفاً در قالب کارت الکترونیکی مبادلات مرزنشینیبا هدفایجاد وحدت رویه، امکان گزارشگیری لحظهای، امکان تصمیم گیریهای مدیریتی و پایش اطلاعات مبادلات مرز نشینی انجام میشودو کارتهای قبلی از اعتبار لازم در این زمینه برخوردار نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز