خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

گردشگری دریایی میان بنادر دریای خزر رونق می گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۹۰۹

سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر فعال سازی کریدور نوستراک و افزایش ظرفیتهای حمل و نقل در آن، در حال احداثمجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر می باشد.

نشت مدیران و مسئولان منطقه ی آزاد انزلی با یک هیئت سرمایه گذاری از کشور روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، در جریان این نشست، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادانزلی با بیان اینکه از حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش های مختلف استقبال و حمایت می کنیم، گفت: رویکرداستراتژیک سازمان ما فعال سازی کریدور بین المللی شمال - جنوب(نوستراک) است، چرا که با فعال شدن این مسیرتجاری علاوه بر رونق فعالیتهای بازرگانی و ترانزیتی میان دو کشور، زمینه توسعه همکاریهای گردشگری و حضورتوریسم در کشورهای حاضر در این کریدور فراهم می شود.

وی به بیان موقعیت جغرافیایی و سابقه فعالیت منطقه آزاد انزلی پرداخت و آن را نزدیک ترین منطقه آزاد کشور به پایتخت و شهرهای پرجمعیت ایران اعلام و با بیان عمر کمتر از ده ساله آن، این منطقه را از مناطق آزاد جوان کشورمعرفی کرد.

مسرور پس از تشریح مزایا و معافیتهای قانونی مترتب بر سرمایه گذاران خارجی در محدوده این منطقه افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر فعال سازی کریدور نوستراک و افزایش ظرفیتهای حمل و نقل در آن، در حال احداث مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر می باشد که زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در آن وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در این منطقه را

نقطه عطفی در همکاریهای بازرگانی - تجاری کشور های ساحلی این دریا ارزیابی کرد و گفت: رونق گردشگری دریایی میان بنادر دریای خزر از برنامه های مورد توجه این سازمان بوده و با عنایت به مزایا و معافیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی، در این مسیر، آماده همکاری مشترک به منظور توسعه همکاریهای بخش خصوصی روسی و ایرانی هستیم.

وی اضافه کرد: در گام نخست می توانید با بهره گیری از مزایای اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و با استفاده از

معافیت های عوارض گمرگی اقدام به عرضه مستقیم و محصولات خود در مجتمع های تجاری منطقه آزاد انزلی نموده ودر ادامه همکاری لازم به منظور احداثمجتمع فروشگاهی اختصاصی شما انجام خواهد شد.

والنتین کندراتنکو مدیر توسعه شرکت کاپودیوتی فری که یک شرکت هلدینگ از شرکتهای فعال در حوزه های بازرگانی، کشتیرانی، گردشگری است با بیان اینکه این شرکت با دارا بودن ۲۳ فروشگاه زنجیره ای بزرگ در کشورهای اروپا و آسیا، تولید کننده محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است، افزود: به دلیل مزایا و معافیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی، ظرفیتها و توانمندیهای آن در صنعت گردشگری و ترانزیت در این منطقه حضور یافتیم و آماده سرمایه گذاری در حوزه بازرگانی، گردشگری دریایی و ایجاد فروشگاه زنجیره ای عرضه محصولات تولیدی خود هستیم.

وی استفاده از نیروهای بومی آموزش دیده کشورهایی که در آن سرمایه گذاری می کنند را از اولویتهای شرکت متبوع خود اعلام کرد و ادامه داد: مجموعه شرکتهای تابع ما دارای کشتی های تفریحی بزرگی است که با سرمایه گذاری در مجتمع بندری کاسپین بدنبال فعال سازی و رونق گردشگری دریایی در میان کشورهای حاشیه خزر می باشیم.

مدیر توسعه شرکت کاپودیوتی فری اضافه کرد: با توجه به سابقه همکاریهای دو کشور و شرایط رو به رشد همکاریهای مشترک بخش های خصوص روسیه و ایران، می توان ظرفیتهای همکاریهای دو جانبه را گسترش داد و به نظر ما منطقه آزاد انزلی از بهترین نقاط برای سرمایه گذاری شرکتهای روس می باشد.

در پایان این نشست که معاونین، مدیران و مشاور مدیرعامل سازمان حضور داشتند، مدیران شرکت سرمایه گذاریروس از فاز تجارت و گردشگری، مجتمع بندری کاسپین، محدوده بندری سازمان، پروژه های عمرانی و زیرساختی و واحدهای تولیدی فعال در شهرک های صنعتی منطقه آزاد انزلی بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز