خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش خبر داد:

تخصیص ۱۱میلیارد اعتبار به ۶۰ پروژه در تالش

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۰۹

امسال در مجموع روند اعتبارات تالش نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده و اگر چه نسبت به سال قبل کاهش داریم اما حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ داشتیم که توزیع اعتبار کردیم و بیش از ۶۰ پروژه شهرستان تالش را شامل می‌شود.

فرماندار تالش اعتبار عمرانی این شهرستان از محل تملک‌دارایی‌ها را ۶ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار در قالب سر فصل‌ها و برنامه‌های اجرایی تقسیم اعتبار می‌شود و دستگاه‌ها مبادله موافقت نامه انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تالش، علی فتح اللهی با بیان اینکه جایگاه دهیاران در روستاها بسیار مهم و رفیع است، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با خوش‌رویی دهیاران و شوراهای روستاها را پذیرا و پاسخگو باشند. زیرا آنها زبان گویای اهالی و مردم روستاهای خود هستند.

فرماندار تالش به جایگاه تعاونی دهیاران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: تعاونی دهیاران در شهر و استان ما از جایگاه خوبی برخوردار است اما در این بخش فعال نیست و باید با همت و تلاش مسئولان برای برطرف شدن مشکلات این تعاونی در راستای پیشرفت روستاها گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به انجام توزیع بخشی از اعتبارات ابلاغ شده گفت: امسال در مجموع روند اعتبارات تالش نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده و اگر چه نسبت به سال قبل کاهش داریم اما حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ داشتیم که توزیع اعتبار کردیم و بیش از ۶۰ پروژه شهرستان تالش را شامل می‌شود..

فتح‌اللهی در ادامه به بیمه سلامت روستاییان اشاره کرد و افزود: دهیاران باید مردم را برای ثبت‌نام در بیمه سلامت فراخوان کنند و این بیمه در صورت فوت یا بازنشستگی دست افراد را می‌گیرد و به آنها مستمری پرداخت می‌کند.

وی از موافقت آسفالت نیمه تمام شهر لیسار با مدیرکل راه و شهر سازی گیلان خبر داد و افزود: مقرر شده که ادامه آسفالت شهر لیسار تا پایان امسال در صورت مساعد بودن شرایط جوی انجام شود.

بخشدار کرگانرود تالش نیز در نشست مذکور با قدردانی از تلاش فرماندار تالش برای نگاه ویژه به این بخش، گفت: دهیاران بخش کرگانرود با وجود مشکلات زیاد باز هم همراه مسئولان هستند و علاقه خود را ذره‌ای از نظام و مردم روستاها کم نمی‌کنند.

اکبر اولیایی از فرماندار خواست تا انتظار و مشکل به حق مردم بخش کرگانرود در زمینه آب شرب را برطرف کند و یادآور شد: مردم برخی از این مناطق از آب شرب سالم محروم هستند و در بسیاری مواقع شاهد هستیم مصرف آب ناسالم موجب مسمومیت تعدادی از روستاییان شده است.

وی افزود: دهیاران مدیران بحران ما در روستاها هستند و در مواقع بروز مشکلات گام‌های موثری برای اهالی برمی‌دارند و اگر مسئولان توجه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند به طور یقین مشکلات اهالی روستاها برطرف و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌شود.

بخشدار کرگانرود گازرسانی نشدن روستاهای هدف را از دیگر مشکلات عنوان کرد و متذکر شد: با آغاز فصل سرما روستاییان با نبود گاز در روستاها دست و پنجه نرم می‌کنند و گازرسانی برای روستاییان از آرزوهای دیرینه آنها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز