خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد:

گیلان به سوی افزایش تولید، اشتغال، مبارزه با بیکاری و جهاد اقتصادی پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۳۲

باید سرمایه‌گذاران واقعی که به امر تولید مبادرت می کنند و تسهیلاتی را در همین راستا از سیستم های بانکی دریافت می کنند، از سایرین جدا شوند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم جدیت، پیگیری و استمرار حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بانکی استان در کارگروه حمایت از تولید و حمایت بی شائبه از صنعت و تولید استان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ملی لازم است نهایت همکاری و مساعدت با مدیران واحدهای تولیدی را به عمل آوریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با تاکید بر حضور مدیران استانی در جلسات کارگروه حمایت از تولید استان بر جدیت نظارت و عملکرد و نتایج مصوبات این کارگروه تاکید کرد.

وی افزود: به منظور نظارت مستمر بر خروجی های مصوبات کارگروه حمایت از تولید، مقرر شده جزئیات آن طی روزهای آینده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر این کارگروه بصورت مدون به استانداری گیلان تحویل داده شود.

وی در ادامه بر لزوم جذب اعتبارات استانی بانک ها تاکید کرد و افزود: تمامی بانک ها باید نسبت به جذب اعتبارات و اعطا تسهیلات به تولیدکنندگان بکوشند و در غیر اینصورت باید نسبت به عدم همکاری های موثر در حمایت از تولید پاسخگو باشند.

استاندار گیلان در ادامه بر رسیدگی به میزان سپرده گذاری و میزان نرخ سودهای بانک ها و مؤسسات خصوصی تصریح کرد و افزود: با توجه به سود بیشتر برخی از بانک های خصوصی شهروندان تمایل به سپرده گذاری در بانک های خصوصی و یا برخی مؤسسات تجاری و اقتصادی دارند اما این سپرده ها در استان های دیگر سرمایه گذاری می شود و موجبات تولید را در خارج از استان فراهم می کنند که این مسئله به طور جدی در حال پیگیری است.

نجفی همچنین از پیگیری استانداری گیلان برای تخصیص ۱۶۰میلیارد تومان اعتباراتبه منظور ساماندهی، تولید فرآوری، تجارت و استاندارد سازی محصول چای در لایحه ی بودجه ی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا به زودی نوید خوشی به چایکاران استان بدهیم.

وی در ادامه بر لزوم شناسایی دریافت کنندگان تسهیلات بانکی تأکید کرد و گفت: باید سرمایه گذاران واقعی که به امر تولید مبادرت می کنند و تسهیلاتی را در همین راستا از سیستم های بانکی دریافت می کنند از سایرین جدا شوند. نجفی تصریح کرد: در این راستا ستاد شناسایی دریافت ها و پرداخت های بانکی با حضور سازمان های نظارتی در استان تشکیل شده است.

وی بر لزوم ایجاد و حفظ وحدت و روحیه ی کاری در مدیران دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی استان گفت: باید استان گیلان را به جایگاهی در خور شأن و منزلت این استان در عرصه ی تولید، اشتغال، مبارزه با بیکاری و جهاد اقتصادی در سطح کشور برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز