خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

برنج گیلان بهترین کیفیت را در کشور و دنیا دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۱۵

برنج یکی از محصولات راهبردی این استان بوده و نوع برنجی که در گیلان تولید می‌شود دارای بهترین کیفیت در کشور و دنیا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه ۳ درصد تولید کشور در این استان انجام می‌شود، گفت: گیلان بالاترین تعداد بهره‌بردار را در کشور دارد و تنوع محصولات کشاورزی در این استان بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به موقعیت کشاورزی گیلان اظهار کرد: گیلان استان کشاورزی است و زیر یک‌درصد مساحت کشور را دارد.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک و منحصر به‌فرد گیلان گفت: برنج یکی از محصولات راهبردی این استان بوده و نوع برنجی که در گیلان تولید می‌شود دارای بهترین کیفیت در کشور و دنیا است.

وی با اشاره به اینکه در تمام فصول سال محصولات کشاورزی در گیلان برداشت می‌شود، تصریح کرد: حدود ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی گیلان کشاورزی است.

شعبان‌نژاد رتبه گیلان در برخی از محصولات را منحصر به‌فرد خواند و خاطرنشان کرد: نوع محصولات گیلان از نظر کیفی و کمی منحصر به‌فرد است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان افزود: در این وسعت کم با تلاش حدود ۳۱۷ هزار بهره‌بردار بیش از ۲.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در گیلان تولید می‌شود.

وی اراضی شالیزاری این استان را ۲۳۸ هزار هکتار عنوان کرد و یادآور شد: نتیجه تلاش کشاورزان گیلان بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک و حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن برنج سفید درجه یک و رقم بومی و محلی است.

شعبان‌نژاد بیان اینکه در دیگر محصولات کشاورزی نیز دارای جایگاه خوبی در کشور داریم گفت: گیلان نیاز برنج بومی و درجه یک ۲۰ میلیون نفر ایرانی را تولید می‌کند.

وی تولید بیش از ۹۵ درصد محصول چای کشور را از دیگر ویژگی‌های کشاورزی گیلان دانست وبیان داشت: گیلان در تولید مرغ یکی از بهترین استان‌های کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز