خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

ضرورت توجه کشاورزان به کشت دوم و مکانیزه در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۸۵

رتبه نخست ماسال در زمینه انجام کشت دوم و رتبه دوم در حوزه تجهیز و مکانیزاسیون کشاورزی، نشانه پیشتاز بودن این شهرستان در زمینه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ضرورت توجه کشاورزان این استان به کشت دوم و مکانیزه شدن اراضی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ماسال، علیرضا شعباننژاد در نشست بررسی وضعیت کشاورزی این شهرستان در فرمانداری ماسال اظهار کرد: کسب رتبه نخست ماسال در زمینه انجام کشت دوم و رتبه دوم در حوزه تجهیز و مکانیزاسیون کشاورزی نشانه پیشتاز بودن این شهرستان در زمینه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان این استان را دچارفقراراضی کشاورزی دانست و افزود: توزیع مناسب کود بین کشاورزان و غنای زمینهای کشاورزی موجب افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی بازدهیکشاورزی استان شده است.

وی با اشاره به اهمیت کشت دوم و مکانیزه شدن اراضی کشاورزی افزود: انجام کشت دوم و مکانیزه شدن فرآیند کشاورزی در افزایش بهرهوری زمینهای کشاورزی و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان بسیار موثر است.

این مسئول بیان داشت: امیدواریم با فعالتر شدن تعاون روستایی در ماسال و توزیع مناسب کود در بین کشاورزان شاهد افزایش بیش از پیش بهرهوری کشاورزی در این شهرستان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ماسال ترویج انجام شخم زمستانه از سوی کشاورزان را از دیگر اولویتهای جهاد کشاورزی ذکر کرد و یادآور شد: باید با اطلاعرسانی مناسب کشاورزان را از مزایای انجام شخم زمستانه آگاه کرد.

وی بهرهگیری از بارندگی فصلی، صرفهجویی در مصرف آب، کاهش جمعیت کرم ساقهخوار برنج، غنیسازی و تقویت خاک و افزایش محصول را از جمله مزایای انجام شخم زمستانه برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز